هزاران نفر در پاریس و برلین در اعتراض به نژادپرستی و خشونت پلیس دست به راهپیمایی زدند.

به گزارش سلام نو، به نقل از ایسنا، راهپیمایی ضد نژادپرستی در برلین و پاریس، با حضور مردمی گسترده برگزار شد و معترضان شعار "عدالت نباشه، صلح نیست" سر دادند.

بیش از ۱۵۰۰ معترض با در دست داشتن پلاکاردهایی که روی آنها نوشته شده بود "نژادپرستی از نظر روحی، جسمی و جهانی می کشد" روز شنبه در برلین دست به راهپیمایی زده تا خشونت پلیس را محکوم کنند.

با توجه به اینکه محدودیت‌های مرتبط با ویروس کرونا در مکان‌های عمومی همچنان در سراسر آلمان برقرار است، بسیاری از شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی ماسک به صورت داشتند و تلاش کردند تا با حفظ فاصله ۱.۵ متری از یکدیگر قرار بگیرند.

این در حالی است که روز شنبه معترضان در حومه پاریس نیز به مناسبت چهارمین سالگرد مرگ "آداما ترائوره"، یک مرد سیاه‌پوست تحت بازداشت پلیس، راهپیمایی کردند؛ پرونده‌ای که خشم گسترده‌ای علیه خشونت پلیس و بی‌عدالتی نژادی به پا کرده است.

پس از کشته شدن جورج فلوید توسط پلیس مینیاپولیس در ماه مه، تبلیغ ضد خشونت پلیس علیه اقلیت‌ها از سوی خانواده ترائوره و دیگر فعالان فرانسوی، توجه تازه‌ای را به خود جلب کرده و هزاران نفر را در فرانسه به شرکت در اعتراضات تشویق کرده است.

پرونده ترائوره هنوز در دست بررسی قرار دارد و وکلای افسران پلیسی که او را بازداشت کرده بودند، تقصیر پلیس را انکار کرده‌اند. در این پرونده هیچ‌کس محکوم نشده است.

در این راهپیمایی، معترضان شعار "عدالت نباشه، صلح نیست" سر داده و بنرهایی در دست داشتند که بر روی آن تصویر چهره ترائوره و جورج فلوید نقش بسته بود.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید