رضا توکلی بازیگر 60 ساله سینما و تلویزیون متولد  ۱۸ تیر ۱۳۳۹ در شهر مشهد است، وی در حال حاضر سریال «افسانه هزارپایان» را از شبکه سوم سیماو سریال «موچین» از شبکه نمایش خانگی در حال پخش دارد، وی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی سلام نو در خصوص این دو سریال به گفتگو پرداخته است که در ادامه خواهید خواند.

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر: رضا توکلی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگارسلام نو، پیرامون آخرین فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: به تازگی تصویربرداری فیلم سینمایی «بوسه در باران» به کارگردانی سید یاسر فقیهی را به پایان رساندم و در حال حاضر مشغول مطالعه چند فیلمنامه هستم که انشالله پس از توافق نهایی نام آنها را رسانه ای خواهم کرد.

وی در همین راستا ادامه داد: در اواخر سال گذشته و پیش از شیوع ویروس کرونا بود که توسط سید یاسر فقیهی کارگردان فیلم به این پروژه دعوت شدم، اما متاسفانه به دلیل شیوع این ویروس فیلمبرداری سکانس های نقش بنده در این کار به ماه اخیر موکول شد، کار بسیار دلنشینی بود و بازیگران خوبی همچون مجید حاجی زاده، خاطره حاتمی، ساسان امیدی، شقایق مومنی و ...  در آن پروژه حضور داشتند.

بازیگر فیلم «بوسه در باران» درخصوص نقش خود در این فیلم اظهار کرد: فیلم «بوسه در باران» قصه اجتماعی دارد و نقش بنده در این فیلم، نقش خاکستری بود که برای من بسیار جذاب بود و برایم تازگی داشت و به دنبال تجربه چنین نقشی بودم و بسیار خوشحال هستم که در آن پروژه حضور داشتم، برای بنده این مهم بود که کارگردان و عوامل در درجه اول از بازی بنده راضی باشند که خداروشکر این اتفاق افتاد و انشالله پس از پخش فیلم مخاطبین نیز از بازی بنده رضایت داشته باشند.

بیشتر بخوانید :

مصاحبه پیشین سلام نو با رضا توکلی

ما بازیگرها یتیم هستیم

بازیگر سریال «افسانه هزارپایان» در خصوص این سریال گفت: قصه سریال «افسانه هزارپایان» قصه سنگینی بود که شهاب عباسی کارگردان فیلم به نظرم آلوده کار شد که تولید این سریال را قبول کرد و به نظرم به نوعی بی تجربگی اتفاق افتاده است.

وی در همین راستا ادامه داد: کارگردان فیلم، پروژه ای همچون سریال «افسانه هزارپایان» را نباید به صورت آیتمی تصویربرداری می کرد و همین امر موجب پرش سکانسی در بعضی از قسمت ها شده که مخاطب ما را در جامعه می بیند در این خصوص از ما سوال می کند، این یکی از اشتباهات شهاب عباسی بود، نکته بعدی این است که هر سریالی که تعدد قصه داشته باشد طبیعتاً مخاطب خود را از دست خواهد داد، اما «افسانه هزارپایان» دارای نکاتی است که از این حیث آن را نجات داده است و همین نکته مثبت فیلم است.

بازیگر سریال «او یک فرشته بود» در خصوص زمان پخش سریال «افسانه هزارپایان» اظهار کرد: متاسفانه یکی از دلایل دیده نشدن آنچنانی سریال «افسانه هزارپایان» همین ساعت بد پخش کار است و آقایانی که این سریال را در این ساعت پخش می کنند طبیعتاً سریال را به درستی ندیده اند.

وی در همین راستا افزود: سریالی که قصه ای به این خوبی دارد و از بازیگران خوبی بهره برده است طبیعتاً نباید در آن ساعت که کسی تلویزیون تماشا نمی کند به پخش برسد و سریالی که انتقادی بود و در دل تاریخ مسائل روز جامعه را بیان می کرد هدر داده شد و حرام شد و آنطور که باید و شاید نتوانست اثر خود را در جامعه بگذارد.

بیشتر بخوانید:

معرفی سریال «افسانه هزارپایان»/ پخش سریال تاریخی پس از حواشی فراوان

معرفی سریال «موچین» / پخش سریالی طنز و پر بازیگر در شبکه نمایش خانگی

توکلی در خصوص مشکلات و سختی های پروژه «افسانه هزارپایان» اذعان کرد: آنقدر ما در این پروژه اذیت شدیم که برای مدتی بنده در بیمارستان بستری شدم، اما همه همکاران بنده در این پروژه تمام تلاش خود را کردند تا پروژه قابل قبولی برای مردم آماده کنند.

وی در همین راستا افزود: زندگی ما بازیگران به همین دستمزدهای بستگی دارد و دو سال کار کردن برای یک پر.ژه شوخی نیست و طبیعتاً مشکلات مالی این سریال زندگی بنده و سایر همکاران را با مشکلاتی همراه کرد، به عنوان مثال چکی که دوستان بابت دستمزد به بنده دادن من آن را خرج کردم و پس از چند دست چرخیدن چک برگشت خورد، آن هم نه چک خودشان چک یک نفر دیگر و تعدادی زیادی از افراد با همین اتفاق درگیر شدند.

بازیگر سریال «افسانه هزارپایان» در خصوص بازخوردهای مردم نسبت به این سریال اظهار کرد: با تمام مشکلاتی که این سریال دارد، اما خدارو شکر که سریال در دوشبکه (شبکه سوم سیما و شبکه نسیم) در حال پخش است و مخاطب خود را پیدا کرده است، سریال «افسانه هزارپایان» سریال خوبی است و نقش ها و قصه مورد پسند مردم قرار گرفته است و بازخوردهای خوبی نسبت به این سریال از مخاطبین گرفتم و امیدوارم در پایان کار نیز اتفاقی خوبی برای سریال «افسانه هزارپایان» بیفتد.

بازیگر سریال «موچین» در خصوص این سریال اظهار کرد: سریال «موچین» کمدی متفاوتی است که در سال گذشته جلوی دوربین رفت و آشنایی بنده با حسین تبریزی کارگردان پروژه به سالهای گذشته بر میگردد و این سریال هنرپیشه های خوب زیادی دارد و مطمئناً در رسانه موفق خواهد بود و لحظات خوب و مفرحی را برای خانواده ها فراهم خواهد کرد، عوامل سریال «موچین» هم تمام تلاش خود را کردند تا لبخند را بر روی لب های تماشاگران خود بیاورند.

وی در همین راستا ادامه داد: مردم الان در شرایط بدی قرار دارند از یک طرف مشکلات اقتصادی به دلیل تحریم ها از طرف دیگر ویروس کرونا مردم کشورمان را آزرده خاطر کرده است و در این شرایط نیاز به تولید برنامه های شاد داریم و اگر نیاز به تولید آثار جدی هم باشد، نباید با مسائل سوخته طرف شد و آن قصه ها را دستمایه فیلم خود قرار دهیم، ما نیازی به ساخت سریالی همچون «آقازاده» نداریم، مردم به اندازه کافی اطلاع دارند که آقازاده ها چه کردند و چه نکردند، ما با ساخت این گونه آثار چه چیزی را می خواهیم به مردم نشان دهیم.

توکلی در خصوص نقش خود در سریال «موچین» گفت: بنده در این سریال نقش یک قاضی را ایفا کردم هرچند که بعدتر به دلیل حساسیت شغل قاضی و قوه قضاییه به مشاور خانواده تغییر کرد، البته این نیز مشکل است که تا به کی نقش ها را به شخصیت های حساس جامعه نزدیک نکنیم، تا کی باید این ترس ناراحتی فلان صنف را به یدک بکشیم.

کارگردان فیلم «سگ های پوشالی» در پایان پیرامون اظهار نظرش در خصوص فیلمنامه «لیلی با من است» خاطر نشان کرد: فیلمنامه که بنده به ارشاد برده بودم مسئولین وقت با ناراحتی می گفتند این چه متنی است که نوشته اید، فیلمنامه ضد جنگ است، اما با تمام احترامی که برای کمال تبریزی و رضا مقصودی قائل هستم، اما بعدها فیلم «لیلی با من است» و فیلم های دیگری این چنینی تولید شدند.

وی در همین راستا افزود: البته طرح بنده دقیقاً همین فیلم نبود بلکه به این سناریو نزدیک بود و در واقع زندگی شخصی بنده بود که آن را به نگارش درآورده بودم، البته پس از آن نیز یک فیلمنامه دیگری را نیز نوشتم و پس از آن چند نماینده مجلس با بنده تماس گرفتند که این فیلمنامه را اصلاً در دستور کار قرار ندهم.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید