سخنگوی کرملین تحریم‌های جدید احتمالی واشنگتن علیه خط لوله نورد استریم ۲ را محکوم کرد.

سخنگوی کرملین امروز (پنج‌شنبه) تحریم‌های جدید احتمالی واشنگتن علیه خط لوله نورد استریم ۲ به خاطر انتقال گاز طبیعی روسیه به اروپا را به عنوان یک رقابت ناعادلانه از طریق فشار بر کسب و کارهای اروپایی محکوم کرد.

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: این ادامه سیاست شرم‌آور اعمال محدودیت‌های مختلف و تحت فشار قرار دادن کسب‌و کارهای اروپایی از جمله کمپانی‌های ما است. بدون شک این چیزی جز ادامه رقابت ناعادلانه و تلاشی برای وادار کردن اروپایی‌ها به خرید گاز گران قیمت‌تر در شرایط نامناسب‌تر نیست.

پسکوف در بخش دیگری از صحبت‌های خود تاکید کرد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای شرکت در نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک و دیدار با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ندارد.

وی ادامه داد: تا آنجا که من اطلاع دارم هیچ بیانیه رسمی جز چند گزارش محدود در روزنامه‌ها در این رابطه وجود ندارد. در حال حاضر هیچ برنامه قطعی در خصوص سفر پوتین به نیویورک و دیدار با دونالد ترامپ وجود ندارد.

پسکوف همچنین در رابطه با بازداشت‌ معترضان در مسکو توسط پلیس گفت: اقدامات پلیس در راهپیمایی‌های غیرقانونی در مسکو نامناسب تلقی نمی‌شود.

وی ادامه داد: من نمی‌توانم این اقدامات پلیس را نامناسب بخوانم. من نمی‌دانم که آیا این بدرفتاری و سوء‌استفاده از قدرت است یا خیر. تنها نیروهای مجری قانون می‌توانند در این خصوص اظهارنظر کنند.

این سخنگوی کرملین تاکید کرد: قوانین و حقوق شهروندان در تمامی مناطق به صورت برابر باید تضمین شود، چرا که این یک اصل اساسی محسوب می‌شود.

پسکوف همچنین به تحریم‌های اخیر آمریکا علیه یوگنی پریگوژین تاجر روسی اشاره کرد و گفت: کرملین هرگونه تحریم و محدودیت‌های خارجی در رابطه با اتباع و کمپانی‌های روس را یک اقدام منفی می‌داند.

دفتر کنترل اموال خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه تحریم‌های اقتصادی را بر سر فرد و پنج کمپانی مرتبط با پریکوژین اعلام کرد.

پسکوف گفت: ما هرگونه تحریم علیه اتباع و نهادهای قانونی روسیه را به شدت منفی می‌دانم و به آنها واکنش نشان خواهد داد.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اظهار کرد: نظامیان روسیه در عملیات لیبی حضور ندارند. ما اطلاعی از فعالیت گروه‌هایی از یک سازمانی یا شهروندان روس در لیبی نداریم. کرملین اطلاعی از این موضوع ندارد. نظامیان روس در هیچ عملیات کنونی در لیبی حضور ندارند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید