۲۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 54654366

منابع سوری گزارش دادند چندین انفجار در شهر رقه که ناشی از بمب‌های صوتی بودند در مرکز این شهر منفجر شده‌اند.

به گزارش سلام نو، به نقل از ایرنا، چند انفجار پی در پی شهر " رقه " که در کنترل «نیروهای دمکراتیک کردستان سوریه» ( قسد ) است را لرزاند.

شبکه «روسیه الیوم» روز چهارشنبه به نقل از رسانه‌های محلی سوریه گزارش داد که صدای سه انفجار پی در پی صبح امروز در شهر رقه شنیده شد که گفته می‌شود این انفجارها ناشی از بمب‌های صوتی بودند که در مرکز شهر منفجر شده‌اند.

بر اساس اعلام خبرگزاری "نورث برس" سوریه، این انفجارها در خیابان " الباسل " شهر رقه و آخرین آن در نزدیکی بیمارستان " الحدیث " این شهر به وقوع پیوست، اما کشته و زخمی در پی نداشته است.

در همین حال،  سایر رسانه‌ها به نقل از منابع محلی گزارش دادند که افراد ناشناس با سه دستگاه انفجاری (بمب دستی) ساختمان دادگاه نظامی متعلق به نیروهای دمکراتیک سوریه (قسد) و یک مرکز پشتیبانی این نیروها در محله " فردوس " شهر رقه را هدف قرار دادند.

این منابع همچنین بدون ذکر خسارات وارد شده، گفتند که یکی از این انفجارها در نطقه‌ای از خیابان " النور " شهر رقه اتفاق افتاد.

در همین زمینه خبرگزاری محلی " باس نیوز " به نقل از منابع آگاه، گزارش داد که چهار دستگاه انفجاری در مکان‌های مختلف در نزدیکی موسسات رسمی شهر  رقه منفجر شد، اما تاکنون تلفات جانی آن گزارش نشده است.

این منابع گفتند که سه انفجار در پشت بیمارستان الحدیث در نزدیکی دادگاه نظامی محله "فردوس" رخ داد، اما انفجار چهارم در خیابان النور در مرکز شهر به وقوع پیوست.

کردهای سوریه با به دست گرفتن کنترل شرق رود فرات، سیطره خود را بر شهر رقه که روزی مرکز گروه تروریستی "داعش" بود، گسترش داده و به همراه شاخه نظامی خود ( نیروهای دمکراتیک کردستان سوریه) نوعی منطقه خودمختار تشکیل داده‌اند.

اهالی شهر رقه در شمال سوریه که تحت کنترل نیروهای دمکراتیک کردستان سوریه (تحت حمایت ائتلاف آمریکایی) است، بارها با برگزاری تظاهراتی خواستار خروج این نیروها از این شهر و ورود ارتش سوریه شده‌اند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید