سایت ورد اُ میترز که آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان به تفکیک اعلام کرد.

به گزارش رویترز،  شمار قربانیان ویروس کرونا در روسیه طی 24 ساعت گذشته 175 تن افزایش یافت. این خبر را مرکز مبارزه با کرونای روسیه امروز -‌سه‌شنبه- اعلام کرد. بنا به آخرین آمار، مجموع شمار جان‌باختگان کووید-19 در این کشور به 11,614 تن رسید. مجموع شمار مبتلایان نیز با 6,248 مورد افزایش به 739,947 تن رسیده است.

گفتنی است که تاکنون 512,825 نفر از ابتلا به این بیماری بهبود یافته‌اند.

شیوع بیماری همه گیر کرونا  طرح های ملی بلند مدت رئیس جمهوری روسیه به ارزش 363 میلیارد دلار را به تعویق انداخته است و به نظر می رسد روس‌ها حداقل شش سال بیشتر باید در انتظار اجرای پروژه های ملی باشند. به گزارش مارکت اسکرینر، نخست وزیر روسیه میخائیل میشوستین پیشنهاد کرد با توجه به تعطیلی اقتصادی ناشی از ویروس کرونا، زمان بیشتری را برای تکمیل 13 پروژه، اهداف هزینه گذاری استراتژیک اعم از زیرساخت ها تا آموزش و پرورش و مراقبت های بهداشتی اختصاص داده شود.

مکزیک

وزارت بهداشت مکزیک نیز از افزایش 485 مورد جدید مرگ و میر ناشی از کووید-19 در طول یک روز گذشته خبر داد. مجموع کل قربانیان کرونا در این کشور به 35 هزار و 491 نفر رسیده است.همچنین با ابتلای 4 هزار و 685 تن دیگر، مجموع کل مبتلایان به کرونا در مکزیک به 304 هزار و 435 نفر افزایش یافته است.

تاکنون 189 هزار و 63 نفر از مبتلایان به ویروس کرونا نیز در این کشور بهبود یافته‌اند.اولین مورد ابتلا به کرونا در مکزیک روز 28 فوریه و اولین مورد فوتی نیز 19 مارس به ثبت رسید.

عربستان سعودی

به گزارش روزنامه عکاظ، وزارت بهداشت عربستان به موارد جدید ابتلا به کرونا در این کشور اشاره کرد. بر این اساس، طی ۲۴ ساعت گذشته 2,692 مورد جدید ابتلا به کرونا شناسایی شده است که با احتساب موارد جدید، شمار مبتلایان به کرونا در عربستان به 237,803 نفر رسید. همچنین طی ساعات گذشته7718 نفر از چنگال کرونا نجات پیدا کرده اند.مقامات بهداشتی سعودی از وخامت وضع جسمانی 2230 کرونایی در این کشور هم خبر دادند.

وزارت بهداشت عربستان از مرگ 40 نفر دیگر بر اثر کرونا هم خبر داد تا شمار فوت شدگان ناشی از کرونا در این کشور به2283 نفر افزایش پیدا کند.

ایران

در ایران نیز سیما لاری سخنگوی وزارت بهداشت در تشریح آخرین آمار گفت: از دیروز تا امروز ۲۴ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۵۲۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که  یک هزار و ۸۲۰ نفر از آنها بستری شدند.

وی با اشاره به این که مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۶۲ هزار و ۱۷۳ نفر رسیده است گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳ هزار و ۲۱۱ نفر رسید.

لاری در ادامه با اشاره به این که خوشبختانه تا کنون ۲۲۵ هزار و ۲۷۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند، افزود: ۳۳۸۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت: تا کنون دو میلیون و ۲۳ هزار و ۷۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری با اعلام این که استانهای آذربایجان های شرقی و غربی، ایلام، بوشهر، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، کردستان، کرمانشاه، گلستان، مازندران و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند، گفت: استانهای تهران، فارس، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، همدان، یزد و خراسان شمالی نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

با تداوم همه گیری ویروس کرونا در جهان شمار فوت شدگان به بیش از 577هزار تن رسیده است.

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، تا کنون13,341,466 تن مبتلا و577,963 تن بر اثر بیماری کووید ـ 19 جان باخته اند.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهده می کنید، این آمار دقیقه ای به روز می شود.

تصاویر و منابع از سایت ورد اُ میترز که آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک به روز رسانی می کند.

ایالات متحده آمریکا

شبکه خبری سی ان ان در تشریح وضعیت آمریکا می نویسد: درحالی که دونالد ترامپ به دنبال پیروزی مجدد در انتخابات پیش رو ریاست جمهوری آمریکا است، مقامات ایالت های مختلف آمریکا «دیوانه وار» درحال بازگرداندن قرنطینه عمومی دراین کشور هستند، بازشدنی که به درخواست ترامپ انجام شد تا آمریکا همچنان در صدر مبتلایان به ویروس کرونا درجهان قرار گیرد. بازگشایی آمریکا (از سرگیری فعالیت های اقتصادی) منجر به روندی شد تا بخش فوریت های پزشکی و بیمارستانی ایالت های آمریکا به یکباره مملو از مبتلایان به کووید-19 شوند، این دروغ ترامپ برملا شد که آمریکا درحال حاضر بدترین وضعیت را رد کرده است. با توجه به ابتلا بیش از 60 هزار نفر در یک روز در ایالت های غربی و جنوبی به ویروس کرونا، اکنون حتی نزدیک ترین  متحدان جمهوریخواه ترامپ نیز در ایالت های آمریکا راهی جز در اولویت قرار دادن گفته های دانشمندان بر اظهارات سیاستمداران، برای نجات جان میلیون ها انسان ندارند.

در خبری دیگر یک مقام ارشد آمریکایی اعلام کرده است داروسازانی که با دولت این کشور همکاری می‌کنند، در مسیر آغاز ساخت واکسن بیماری کووید ۱۹ هستند که در پایان تابستان به نتیجه می رسد. خبرگزاری رویترز، به نقل از این مقام که خواست نامش فاش نشود، نوشت: احتمالا چهار تا شش هفته آینده تولید و ساخت مواد این واکسن آغاز می‌شود ولی پایان تابستان به تولید انبوه می‌رسد. وی گفت که نتایج آزمایش‌های بالینی داروها نیز ظرف چند هفته مشخص خواهد شد و امکان تولید صدها هزار دوز آنها تا پائیز امسال فراهم می‌شود. آمریکا روز گذشته 65,488 مورد ابتلا و 465 مورد مرگ را ثبت کرده است.

در آخرین آمار نیز با ثبت 28,149  مورد ابتلای دیگر به بیماری کووید ـ 19 شمار کلی مبتلایان به آن به28,149  تن رسیده است. در شبانه روز گذشته نیز453  تن جان خود را از دست دادند که با این حساب تعداد کلی تلفات به 138,700  تن می رسد.

برزیل

شیوع ویروس کرونا و تمام ناشناخته‌هایش در حالی در برزیل در حال افزایش است که این امر نشان می دهد عملا دولت برزیل با عملکرد ضعیفش در کنترل این بیماری موفق نبوده است.اقدامات ناقض دستور العمل‌های بهداشتی از سوی بولسونارو به عنوان بالاترین مقام این کشور به بحرانی مضاعف تبدیل شده است. تاکید بولسونارو بر عقاید نادرست و واکنش نامناسب او به شیوع کرونا در این کشور تا جایی ادامه یافت که جواب مثبت آزمایش او بر نگرانی‌های شهروندان برزیلی افزوده است. روزانه بیش از هزار نفر بر اثر کرونا جانشان را از دست میدهند این در حالیست که مشکلات کمبود تجهیزات برای بیمارستان‌ها همچنان حل نشده باقیمانده است.

ایالت سائوپائولو به عنوان مرکز تجاری برزیل که حدود 46 میلیون نفر جمعیت دارد، بیشترین آسیب را از شیوع ویروس کرونا دیده است. 374 هزار 607 تن در این ایالت به کرونا مبتلا شده و 17 هزار و 907 تن نیز بر اثر آن جان باخته‌اند.

این درحالی است که تاثیر منفی کرونا بر اقتصاد برزیل باعث رکود شدیدی در بازار تجارت داخلی شده و ارزش پول ملی برزیل طی دوهفته اخیر با کاهش کم سابقه‌ای مواجه شده است. بر اساس گزارش وزارت کار برزیل تنها در 10 روز گذشته 2 میلیون 600 هزار نفر تقاضای بیمه بیکاری کرده اند. تعداد جمعیت بیکار برزیل از 11 میلیون به 14 میلیون نفر افزایش یافته است.

با ثبت 7,596  مورد ابتلای دیگر به بیماری کووید ـ 19 شمار کلی مبتلایان به آن به1,895,555  تن رسیده است. در شبانه روز گذشته نیز 240 تن جان خود را از دست دادند که با این حساب تعداد کلی تلفات به 73,161  تن می رسد.

هند

به گزارش آسوشیتدپرس هند 28498 مورد جدید کرونا در 24 ساعت گذشته گزارش کرد و شمار کل موارد بیماری در این کشور به 906,752 مورد رسید. شمار موارد کرونا در این کشور در طول چهار روز 100.000 مورد افزایش یافته است.وزارت بهداشت هند 553 مورد مرگ ناشی از کووید-19 هم در 24 ساعت گذشته گزارش کرد و به این ترتیب شمار کل مرگ‌های ناشی از این بیماری در این کشور به 23,727 مورد رسید.

هند که عمدتا قرنطینه عمومی در سطح کشور را لغو کرده است، با انتشار سریع ویروس کرونا روبرو شده است و چندین شهر بزرگ مجبور شده‌اند قرنطینه نسبی را دوباره برقرار کنند.

شهر پونا در جنوب هند روز سه‌شنبه برای شکستن زنجیره عفونت‌ها قرنطینه‌ای 10 روزه اعلام کرد. فقط کسب‌وکارهای ضروری مانند لبنیاتی‌ها، داروخانه‌ها، درمانگاه ها و سرویس‌های اورژانس اجازه دارند باز بمانند. هشت ایالت از 28 ایالت هند از جمله ایالت ماهاراشترا که به دشت دچار شیوع کرونا بوده است، ایالت تامیل نادو و دهلی نو تقریبا حدود 90 درصد از موارد بیماری را به خود اختصاص می‌دهند.

روسیه

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید