نزدیک به شش ماه از شیوع ویروس کرونا در کشور می گذرد، اما همچنان خبری از کشف واکسن یا درمان قطعی این بیماری به گوش نمی رسد و این ویروس منحوس همچنان در حال جولان دادن در سراسر کشور و جهان است و روزانه شاهد جان باختن بسیاری از هموطنان هستیم، در هفته های گذشته اخباری مبنی بر ابتلای بسیاری از هنرمندان کشور به ویروس کرونا منتشر شد که در ادامه به بررسی آن پرداخته ایم.

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر : از اوایل اسفند سال گذشته بود که نام ویروس کرونا بر سر زبان ها افتاد و این ویروس در سراسر کشور جان بسیاری از هموطنان ما را گرفت، پس از شیوع ویروس کرونا در کشور و به دستور رییس جمهور و ستاد ملی مقابله با کرونا تمامی فعالیت های فرهنگی و هنری و فیلمبرداری ها لغو شد، در پی این تصمیم تمامی مراکز فرهنگی از قبیل سالن های نمایش و سینما و کنسرت ها تعطیل شد.

پس از گذشت دو ماه و از اواخر خرداد ماه با بهبودی نسبی اوضاع و پایین آمدن تعداد مبتلایان به این ویروس با فشار تهیه کنندگان و سینماداران و دستور رییس ستاد ملی مقابله با کرونا، بسیاری از سالن های نمایش بازگشایی شدند و تئاتر های که از سال قبل در نوبت اجرا قرار داشتند بر روی صحنه رفتند و فیلم های اکران نوروزی نیز همچون «شنای پروانه» به کارگردانی محمد کارت و تهیه کنندگی رسول صدر عامی و «خوب، بد، جلف 2: ارتش سری» به کارگردانی پیمان قاسم خانی و تهیه کنندگی محسن چگینی با رعایت پروتکل بهداشتی و ظرفیت 50 درصدی سالن ها به اکران درآمدند.

اما همانطور که پیش بینی می شد به دلیل ترس مردم از حضور در اماکن سرپوشیده، استقبال آنچنانی از فیلم ها به عمل نیامد و تنها فیلم «شنای پروانه» توانست به فروش یک میلیاردی دست یابد، آن هم پس از گذشت سه هفته از اکران با توجه به افزایش تعداد آمار مبتلایان و دستور تعطیلی سینما موقتاً به ادامه اکران خود پایان داد.

برای حفظ سلامتی عوامل و بازیگران، تصویربرداری بسیاری از فیلم های نیز با توجه به شیوع این ویروس متوقف شده بودند، که پس از کاهش آمار مجدد از سر گرفته شده بودند و پس از آن بود که شاهد شنیدن خبر ابتلای بسیاری از عوامل و بازیگران این فیلم ها بودیم که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

از هنرمندانی که تاکنون خبر ابتلای آنها به ویروس کرونا رسانه ای شده است می توان به «لیلا بلوکات»، «کیانوش گرامی»، «منوچهر هادی»، «یکتا ناصر»، «پیمان قاسم خانی»، «بهاره رهنما» و ... اشاره کرد، لازم به ذکر است که طبیعتاً آمار ابتلای هنرمندان به ویروس کرونا بیش از این تعداد است و هنرمندان نامبرده ابتلای خود را رسانه ای کرده اند و طبیعتاً هستند هنرمندانی که شاید از رسانه ای کردن بیماری خود واهمه دارند و یا اینکه هنوز خودشان اطلاع دقیقی از ابتلا به این ویروس ندارند.

1- لیلا بلوکات

لیلا بلوکات بازیگر 40 ساله سینما و تلویزیون متولد ۴ آذر ۱۳۵۹ در شهر تهران است، وی سابقه بازی در فیلم و سریال های «اخراجی های 2»، «آقا یوسف»، «ابراهیم خلیل الله»، «یوسف پیامبر» و ... را در کارنامه هنری خود دارد و ایفای نقش نفرتیتی در سریال «یوسف پیامبر» از مهمترین نقش آفرینی این بازیگر محسوب می شود.

بلوکات اولین هنرمندی بود که ابتلای خود به ویروس کرونا را رسانه ای کرد، وی در اواخر خردادماه ۱۳۹۹ در صفحه مجازی خود خبر ابتلایش به ویروس کرونا را اعلام کرد و از سایر هموطنان تقاضا کرد که این ویروس را جدی بگیرند و حتماً از ماسک استفاده نمایند.

2- کیانوش گرامی

کیانوش گرامی بازیگر 58 ساله سینما و تلویزیون متولد ۲۴ اردیبهشت ۱۳۴۱ در شهر تهران است، وی سابقه بازی در فیلم و سریال های «میوه ممنوعه»، «گل پامچال»، «مامور بدرقه»، «اعتراض»، «مرسدس»، «سلطان» و ... را در کارنامه هنری خود دارد، وی با بازی در سریال «آتش بدون دود» به نویسندگی و کارگردانی نادر ابراهیمی به عرصه هنر وارد شد و پس از چند همکاری با مسعود کیمیایی نام خود را بر سر زبان ها انداخت.

در هفته گذشته دختر کیانوش گرامی خبر ابتلای پدرش را به ویروس کرونا رسانه ای کرد و از مردم خواست برای بازگشت سلامتی این بازیگر دعا کنند، لازم به ذکر است که ساغر و ستاره گرامی، دو دختر کیانوش گرامی نیز به این ویروس مبتلا شده اند.

3- منوچهر هادی

منوچهر هادی کارگردان 47 ساله سینما و تلویزیون متولد ۲۸ مرداد ۱۳۵۱ در شهر تهران است، وی سابقه کارگردانی فیلم و سریال های «عاشقانه ها»، «دل»، «رحمان 1400»، «دلدادگان»، «آینه بغل»، «خوب، بد، زشت» و ... را در کارنامه هنری خود دارد، وی که در حال تدارک برای تولید ادامه سریال «عاشقانه ها» با عنوان «گیسو» بود این روزها سریال «دل» را در شبکه نمایش خانگی در حال پخش دارد.

در هفته گذشته وی با انتشار ویدئویی از قرنطینه خانگی خود خبر داد و از مردم درخواست کرد این ویروس را جدی بگیرند.

4- یکتا ناصر

یکتا ناصر بازیگر 42 ساله سینما و تلویزیون متولد  ۱۲ آبان ۱۳۵۷ در شهر تهران است، وی سابقه بازی در فیلم و سریال های «عاشقانه ها»، «دل»، «آشوب»، «ابله»، «رحمان 1400»، «من سالوادور نیستم»، «آینه بغل» و ... را در کارنامه هنری خود دارد، وی با بازی در سریال «گلهای کاغذی» در سال 1376 به نویسندگی و کارگردانی محمد نجف اوشانی به عرصه هنر وارد شد و پس از چندی در سال ۱۳۸۰ با ایفای نقش در فیلم ساقی رسماً فعالیت خود را در سینما آغاز نمود.

وی که همسر منوچهر هادی کارگردان مطرح سینما نیز است پس از گذشت چند روز از خبر مبتلا شدن همسرش به ویروس کرونا، در صفحه مجازی خود از ابتلا خود به این ویروس کووید 19 خبر داد.

5- بهاره رهنما

بهاره رهنما بازیگر 46 ساله سینما و تلویزیون متولد ۱۰ آذر ۱۳۵۲ در شهر اراک است، وی سابقه بازی در فیلم و سریال های «سن پطرزبورگ»، «توفیق اجباری»، «نان و عشق و موتور ۱۰۰۰»، «پوپک و مش ماشاالله»، «خوب، بد، جلف»، «ایکس‌لارج»، «آینه بغل»، «خوب، بد، زشت» و ... را در کارنامه هنری خود دارد، وی با بازی در فیلم سینمایی «افعی» در سال 1371 درنقش دختر مالک به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا اعلامی به عرصه هنر وارد شد.

6- پیمان قاسم خانی

پیمان قاسم خانی نویسنده و کارگردان 54 ساله سینما و تلویزیون متولد ۳۰ دی۱۳۴۴ در شهر تهران است، وی سابقه نویسندگی فیلم و سریال های مطرحی همچون «شب‌های برره»، «باغ مظفر»، «هیولا»، «پاورچین»، «نان و عشق و موتور ۱۰۰۰»، «مارمولک»، « پژمان» و ... را در کارنامه هنری خود دارد، وی فعالیت حرفه ای خود را با نویسندگی فیلم « من زمین را دوست دارم» در سال 1372 به کارگردانی ابوالحسن داوودی آغاز کرد.

وی که همسر سابق بهاره رهنما بازیگر مطرح سینما نیز است پس از گذشت چند روز از خبر مبتلا شدن همسر سابقش به ویروس کرونا، در صفحه مجازی خود از ابتلا خود به این ویروس کووید 19 خبر داد، وی این روزها فیلم سینمایی «خوب، بد، جلف 2: ارتش سری» را بر روی پرده های سینما در حال اکران دارد.

7- رضا بهرام

رضا بهرام با نام اصلی رضا هلاورجانی خواننده پاپ 29 ساله عرصه موسیقی کشور متولد 20 دی 1370 در شهر یزد است، وی در هفته گذشته با انتشار ویدئویی از ابتلایش به ویروس کرونا خبر داد و به گفته پزشکان 30% از ریه های این خواننده مطرح عرصه موسیقی پاپ نیز درگیر این ویروس شده است.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید