گزارش جدیدی نشان می دهد که شغل های خورشیدی در آمریکا، به ویژه جنوب این قاره با رها کردن زغال سنگ و روی آوردن به این صنعت همراه است.

در حالی که به نظر می رسد صنعت زغال سنگ در آخرین مراحل خود قرار دارد و رو به پایان است، انرژی تجدید پذیر در حال صعود است. بزرگترین کارفرمای انرژی تجدید پذیر، صنعت خورشیدی است و گزارش های جدید منتشر شده نشان می دهد که این صنعت طی یک دهه گذشته رشد زیادی داشته است.

دهمین سرشماری سالانه ملی کارهای اشتغال بنیاد خورشیدی نشان می دهد که تقریباً 250،000 آمریکایی در حال حاضر در صنعت خورشیدی کار می کنند و سال گذشته بیش از 5600 شغل در این صنعت ایجاد شده است. این خبر خوب است، با توجه به سال های 2017 و 2018 هر دو به دلیل تعرفه های رئیس جمهور دونالد ترامپ در صفحات خورشیدی، جزئی از زیان شغلی در این صنعت را شاهد بودند. در مطالعه ای که در ماه دسامبر منتشر شد، مشخص شد که این تعرفه بیش از 60،000 شغل برای این صنعت هزینه کرده است.

آنچه ممکن است برای بسیاری تعجب آور باشد این است که کشورهایی که بیشترین فعالیت های خورشیدی را شروع کرده اند در جنوب آمریکا بودند. فلوریدا و جورجیا در صدر لیست جدیدترین مشاغل خورشیدی قرار دارند، در حالی که جورجیا 30 درصد در مشاغل خورشیدی افزایش یافته و فلوریدا نیز 18 درصد افزایش داشته است. تگزاس نیز یکی از ایالات برتر است که صنعت خورشیدی در آن در حال رشد است و 649 شغل جدید خورشیدی را در سال 2019 ایجاد کرد.

دلیل تعجب آور این است که کشورهای جنوبی از لحاظ تاریخی به صنایع سوخت فسیلی متکی بوده اند. جورجیا در سال های اخیر به لطف تلاش های رئیس کمیسیون خدمات عمومی لورن مک دونالد جونیور، رهبر خورشیدی شده است.

فلوریدا به گاز طبیعی بسیار متکی است اما در سال های اخیر در صنعت خورشیدی گام های خوبی برداشته است. تگزاس یک تولید کننده برجسته نفت و گاز طبیعی است، اما در چنین شرایط عظیمی، فضای زیادی برای پنل های خورشیدی جدید وجود دارد. به نظر می رسد صنعت خورشیدی در حال وقوع در حالت های قرمز است.

به نظر می رسد که رشد صنعت خورشیدی سال 2016 عمدتا تثبیت شده است.

به طور کلی، ایالات متحده از سال 2010 شاهد افزایش 167 درصدی تعداد مشاغل خورشیدی بوده است. افزایش تعداد مشاغل خورشیدی که در سال 2019 در 31 ایالت وجود داشته است، افزایش یافته است.

آندره لوئک ، رئیس جمهور و مدیر اجرایی بنیاد خورشیدی، در بیانیه ای اظهار داشته اند که صنعت خورشیدی خود را اثبات کرده است که یک شغل اصلی است.

لوئکه گفت: "صنعت خورشیدی یکی از پیشروترین شغل های آمریکایی در طی یک دهه گذشته بوده است، همانطور که توسط سرشماری سالانه اشتغال خورشیدی ما مشهود است." وی ادامه داد: "تنها در ده سال، با وجود مواجهه با چالش های فراوان، صنعت خورشیدی از یک محصول به منبع اصلی انرژی تبدیل شده است که یک چهارم میلیون شغل با کیفیت را فراهم می کند. این خبر بسیار خوبی است، اما اگر ما واقعاً متعهد به حل بحران آب و هوا و گسترش استفاده از خورشیدی و ذخیره سازی باشیم، تنها بخشی از کارهایی است که می توان انجام داد. زمان گذشته، ما باید متحد شویم و با مهار قدرت خورشید، شغل های بیشتری ایجاد کنیم. "

در حال حاضر صنعت خورشیدی دو برابر تعداد بیشتری از صنعت ذغال سنگ آمریکا را استخدام می کند و به نظر می رسد که صنعت خورشیدی با ادامه روند نزول صنعت زغال سنگ همچنان به پیشرفت خود ادامه خواهد داد. در حال حاضر تقریباً 3 درصد از کل برق تولید شده در ایالات متحده از خورشیدی تامین می شود.

"اقتصاد کارولینای جنوبی پررونق است و رشد صنعت انرژی های تجدید پذیر ما بخش قابل توجهی از موفقیت ما است، گفت:" هنری مک مستر، فرماندار جمهوری خواه دولت افزود: "با رشد کشور ما، ما باید همچنان به دنبال راه های جدیدی برای تولید انرژی پاک و مقرون به صرفه و دسترسی آن به شهروندان خود باشیم. ما مشتاقانه منتظر هستیم تا تمام تلاش های خود را انجام دهیم تا تاثیر اقتصادی صنعت خورشیدی را در کشور خود تقویت کنیم. "

"تحت رهبری بی نظیر فرماندار کووومو در مورد اقدامات آب و هوایی، خورشیدی به دنبال افزایش 100 درصدی برق خالص در نیویورک به یک منبع رقابتی به طور فزاینده تبدیل شده است، زیرا سال 2019 به عنوان پربارترین سال برای تاسیسات خورشیدی بوده است." رئیس سازمان و مدیرعامل آلیشیا بارتون.

این گزارش ادعا می کند یکی از اصلی ترین دلایلی که صنعت خورشیدی آنقدر رشد کرده است این است که هزینه خرید پنل های خورشیدی طی سال های متمادی به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. از سال 2010 قیمت سیستم مسکونی بیش از نیمی کاهش یافته است. این گزارش ادعا می کند که حدود 56 درصد از تاسیسات جدید مسکونی هستند.

اگرچه رئیس جمهور ادعا کرد که صنعت زغال سنگ را نجات می دهد، به نظر نمی رسد که این اتفاق بیفتد و صنعت خورشیدی با وجود تعرفه های خود در صفحات خورشیدی در حال رشد است. هنگامی که قیمت مناسب است، مردم به خرید ادامه می دهند. نه تنها از نظر محیط زیست بسیار مورد تأیید است، بلکه صنعتی مانند این باعث ایجاد شغل های جدید می شود و اقتصاد را رونق می دهد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید