رئیس جمهوری روسیه و پادشاه بحرین درباره مساله سوریه و همه گیری کرونا گفت و گو کردند.

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، رئیس جمهوری روسیه و پادشاه بحرین درباره مساله سوریه و همکاری درمبارزه با بیماری همه گیر کرونا تلفنی گفت و گو کردند.

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین روز دوشنبه اعلام کرد: حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین، هفتاد و پنجمین سالگرد پیروزی در جنگ دوم جهانی و برگزاری موفق همه پرسی اصلاح قانون اساسی روسیه را به ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه تبریک گفت.

روسیه هر ساله 9 ماه می سالگرد پیروزی متفقین ازجمله اتحاد جماهیر شوروی در جنگ دوم جهانی بر آلمان نازی را به عنوان جشن پیروزی جشن می گیرد.

همه پرسی اصلاح قانون اساسی روسیه روز چهارشنبه هفته گذشته برگزار شد و ۷۸ درصد شرکت کنندگان تغییرات در قانون اساسی را تایید کردند.

پوتین و پادشاه بحرین در ادامه گفت وگوی تلفنی، همکاریهای دو کشور در عرصه های مختلف ازجمله در مبارزه با کرونا را بررسی کردند.

دو موسسه روسیه شامل وکتور در نووسیبیرسک و گمالیا در مسکو واکسن کرونا ساخته اند و این واکسن ها بر روی داوطلبان آزمایش می شود و دو دارو نیز برای مداوای بیماران کرونایی در روسیه ساخته شده است.

رئیس جمهوری روسیه و پادشاه بحرین درخصوص حل و فصل بحران سوریه ازجمله باتوجه به نتایج اجلاس سه جانبه روسای جمهوری ایران ،روسیه و ترکیه در روند مذاکرات آستانه که در فرمت کنفرانس ویدئویی برگزار شد گفت وگو و تبادل نظر کردند.

گفتنی است روسیه برای حل مسائل سوریه از راههای سیاسی و با حمایت از دولت قانونی سوریه و بشار اسد رئیس جمهوری سوریه تلاش می کند اما بحرین رویکرد متفاوتی دارد و از مواضع برخی کشورهای عربی ازجمله عربستان سعودی که با دولت قانونی سوریه خصومت دارد، حمایت می کند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید