شورای سرطان توصیه می کند، چک کردن پوست خود را به طور مرتب برای مشاهده هر گونه تغییرات به یک عادت تبدیل کنید. پوست خود را از سر تا انگشتان معاینه کنید، از آینه های لازم برای بررسی کمر و سایر نقاط استفاده کنید. می توانید از شریک زندگی یا یکی از اعضای خانواده بخواهید که به شما کمک کند. اگر پوست شما لکه ای را ایجاد می کند که طبیعی به نظر نمی رسد و در حال رشد است، سریع به پزشک مراجعه کنید، در زیر به بررسی و نحوه تشخیص 3 نوع سرطان پوست پرداخته شده است.

سرطان سلول بازال

شایع ترین نوع سرطان پوست، سرطان سلول پایه بازال است. طبق اعلام شورای سرطان، 70٪ از سرطان های پوستی سرطان سلول بازال هستند. این سرطان به تدریج رشد می کند و قابل درمان است.

نحوه شناسایی کارسینوم سلول بازال

متأسفانه کارسینوم سلول بازال بسیار ساده نادیده گرفته می شود، زیرا بسیاری از اوقات مردم فکر می کنند که این لکه ها جوش هایی هستند، که بهبود می یابند. این ضایعات برجستگی یا لکه های مرواریدی یا براق هستند، که در هر نقطه از بدن رخ می دهند، اما اغلب در صورت، گردن و گوش ها ایجاد می شوند. آن ها تمایل به ایجاد زخم، پوسته پوسته شدن یا خونریزی دارند و با گذشت زمان رشد می کنند.

سرطان سلولی سنگفرشی

دومین نوع متداول سرطان پوست، کارسینوم سلول سنگفرشی شبیه به کارسینوم سلول بازال است و به نظر می رسد که یک برآمدگی یا لکه صورتی است که از بین نمی رود. اگرچه می تواند در سایر قسمت های بدن نیز گسترش یابد، اما این کمتر اتفاق می افتد. درمان سرطان سلول سنگفرشی در هنگام لکه بینی در مراحل اولیه آسان است.

نحوه شناسایی کارسینوم سلول سنگفرشی

اینها می توانند مانند لکه های مسطح رشد کرده، بزرگتر و گره خورده شوند. این لکه ها می توانند دارای سطح زگیل مانند یا دارای خونریزی، خارش و دردناکی باشند. این نوع سرطان پوست یکی از خطرناک ترین است، زیرا می تواند به سرعت رشد کند و در قسمت های دیگر بدن نیز گسترش یابد.

سرطان سلول مرکل

اگرچه این یک نوع سرطان نادر است، اما یکی از خطرناک ترین سرطان های پوست است، زیرا می تواند به سرعت رشد کند و در قسمت های دیگر بدن نیز گسترش یابد.

نحوه تشخیص کارسینوم سلول مرکل

سرطان سلول مرکل، بدون درد با رنگ قرمز، بنفش یا صورتی است و ممکن است براق باشد. آن ها به طور معمول در صورت، گردن یا بازوها ایجاد می شوند، اما می توانند در هر نقطه رشد کرده و به سرعت رشد یابند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید