چای رویبوس سرشار از آنتی اکسیدان است و بیش از یک قرن، برای کمک به محافظت در برابر سرماخوردگی و آنفولانزا استفاده شده است. این چای برای پشتیبانی از سیستم ایمنی در مبارزه با ویروس ها، سیستم دفاعی طبیعی بدن را تقویت می کند. در اینجا به چگونگی اثربخشی رویبوس در درمان سرفه در فصل زمستان خواهیم پرداخت.

یکی از مهمترین کارکردهای درمانی چای Rooibos این است که برخلاف چای سیلان، قهوه و نوشیدنی های انرژی زا، بدن را هیدراته نگه می دارد. چرا که این این نوشیدنی ها حاوی کافئین هستند که یک ادرارآور است و به دفع آب بدن منجر می شوند.

هنگامی که بیمار هستید و می‌خواهید مایعات زیادی بنوشید تا به کاهش تب شما کمک کند، چای Rooibos 100٪ فاقد کافئین است، شما را به اندازه کافی هیدراته نگه می دارد. برای حداکثر فواید روزانه شش فنجان چای روبیوس بنوشید.

گلو درد و سایر دردها و دردهایی را که مشخصه سرماخوردگی و آنفولانزا است می توان با استفاده از چای Rooibos درمان کرد. نوشیدن چای، گلو را مرطوب نگه می دارد و به کاهش التهاب گلو کمک می کند.

Rooibos همچنین دارای یک اثر آرام بخش بر بدن است که می تواند به کاهش تنش و در نتیجه خواب بهتر کمک کند؛ عاملی که برای سرماخوردگی بسیار مهم است.

"این چای حاوی عناصر ریز مغذی با فعالیت آنتی اکسیدانی هستند. همچنین پلی فنول ها که ماده اصلی این چای به شمار می روند به عنوان موادی هستند که تاثیر رادیکال های آزاد در سراسر بدن را خنثی کرده و اثر التهابی آن ها را محدود می کند. همچنین، آسپلاتین یک آنتی اکسیدان منحصر به فرد است که فقط در چای روبیبوس یافت می شود و به تقویت ایمنی بدن کمک می کند و از بدن در برابر سایر بیماری ها مانند بیماری های قلبی و عروقی و دیابت محافظت می کند.

انواع روش های تهیه چای رویبوس را در ادامه معرفی می کنیم:

* SPICY ROOIBOS

مواد لازم:

-یک فنجان روئبوس قوی

-1 قاشق غذاخوری لیمو

-1 قاشق غذاخوری عسل

-یک قاشق غذاخوری یا چایخوری زنجبیل ترجیحاً تازه

-یک فلفل کاین

روش تهیه:

آب جوش را داخل یک فنجان یا لیوان بریزید، یک قاشق چایخوری Rooibos را اضافه کنید و بگذارید حداقل 5 تا 6 دقیقه روی حرارت بماند. یک قاشق چایخوری لیمو، عسل، زنجبیل و یک عدد فلفل کاین را اضافه کنید.

* اگر نوشیدنی سرد را ترجیح می دهید، با استفاده از همان ترکیب چای Rooibos همانطور که در بالا مشاهده می کنید، نوشیدنی یخی خود را تهیه کنید.

* ROOIBOS HOT TODDY

-اب پرتقال (1پرتقال)

-آب لیمو (1لیمو)

-یک لیتر چای رویبوس

-2 چوب دارچین

-1 قطعه زنجبیل به اندازه انگشت شصت، پوست کنده و ریز خرد شده

-عسل به مقدار مورد نظر

تمام مواد را با هم مخلوط کرده و بلافاصله در حالی که هنوز تازه است این نوشیدنی را سرو کنید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید