شاگردان کی‌روش یمن و تایلند را در هم کوبیدند و با عراق مساوی کردند و در مرحله قبلی جام عمان را پشت سر گذاشتند و حالا پس از عبور از دیوار چین به فکر صعود به فینال است.

سلام نو - سرویس ورزشی: جام ملت‌های آسیا امروز در حالی با بازی ویتنام و ژاپن وارد مرحله یک چهارم نهایی می‌شود که در دومین بازی امروز شیرهای ایرانی به مصاف اژدهای زرد آسیا یعنی تیم فوتبال چین و مربی کهنه کارش مارچلو لیپی می‌روند.

به گزارش سلام نو، بی تردید دیدار ایران و چین یکی از بازی‌های جذاب این جام است که تقابل دو مربی خوب این جام را نیز برای تماشاگران به ارمغان می‌آورد. لیپی و کی‌روش مربیانی صاحب سبک و اندیشه هستند و افتخارات متفاوتی در کارنامه خود دارند.

این دومین رویارویی مارچلو لیپی با کارلوس کی‌روش است. اولین تقابل آن‌ها با پیروزی شاگردان کی‌روش هم‌راه بود که در راه جام جهانی رخ داد و این بار لیپی با تیم نه چندان آماده‌اش مقابل تیمی قرار می‌گیرد که یکی از آماده‌ترین تیم‌های جام به نظر می‌رسد.

شاگردان کی‌روش یمن و تایلند را در هم کوبیند و با عراق مساوی کردند و در مرحله پیشین با درخشش علیرضا بیرانوند با دو گل از سد عمان گذشتند.

به نوشته ورزش سه، کی‌روش در کنفرانس خبری پیش از بازی چین درباره این مسابقه گفت:

"تمام بازی ها برای ما حکم فینال دارد. در اینگونه بازی های حذفی، هیچ تاریخچه ای به شما کمک نمی کند و هیچ آمار و رنکینگی به کمک شما نمی آید و مهم ترین شخصیت، کاراکتر و نظم و انضباط بازیکنان در داخل زمین است و اینکه در آن روز بازیکنان چقدر می توانند احساساتشان را کنترل کنند."

ایران این بار برای هفتمین بار متوالی در این مرحله حضور دارد و امید دارد با شکست تیم فوتبال چین بار دیگر به نیمه نهایی برسد.

پیروزی امروز دور از دسترس نیست به خصوص برای ایرانی که تاکنون گل نخورده است و یازده گل هم به ثمر رسانده است. در طرف مقاابل چین مارچلو لیپی با دریافت 4 گل در 3 بازی نشان داده که حال و روز خوشی ندارد و نشانی از دفاع‌های محکمی که تیم‌های لیپی داشتند ندارد.

همه در انتظار برد تیم ملی ایران

هر روز که می‌گذرد انتظارها از تیم ملی برای برد بیشتر می‌شود و دیدار چین هم همین ویژگی را با خود به همراه دارد.

محمد پنجعلی، پیشکسوت تیم ملی پیش از این در گفت‌وگو با سلام نو با ابراز خرسندی از رویارویی تیم ملی با چین در مرحله یک چهارم نهایی اظهار کرد: خوشحالم که به تیم چین خورده ایم. از این نظر خیلی شانس آورده ایم و می توانیم راحت این تیم را ببریم. (اینجا بخوانید )

پرویز برومند، دروازه بان سابق تیم ملی فوتبال ایران، نیز در پاسخ به این پرسش سلام نو که چقدر شانس برای قهرمانی تیم ملی قائل است گفت: با عملکرد تیم‌های دیگر که من می‌بینم ایران صد در صد قهرمان است.(اینجا بخوانید )

سردار آزمون کلیدی پیروزی تیم ملی ایران

بازی ایران و چین در حالی شروع شد که حاجی صفی امروز به جای وحیدی امیری در زمین قرار داشت. چینی‌ها در ابتدای بازی توانستند یک موقعیت نصف و نیمه روی دروازه ایران درست کنند ولی چیزی نگذشت که ایران با روی فرصت طلبی مهدی طارمی به گل اول خود رسید.

دفع توپ عالی حاج‌صفی که از ابتدا در زمین حضور داتشت با پای راست از محوطه جریمه خودی به پشت مدافعان چین را فنگ ژیااُتینگ با تعلل زیاد نتوانست دفع کند تا سردار آزمون با سرعت بالا و سماجت زیاد توپ را از او بگیرد و با پاس در عرض عالی به مقابل دروازه خالی چین، مهدی طارمی را با دروزاه خالی رو به رو کند تا ایران به گل اولش برسد.

گل دوم نیز با فاصله اندکی از گل اول به ثمر رسید. بعد از پاس بلند پورعلی‌گنجی از زمین خودی، جهانبخش با ضربه سر روی توپ تاثیر گذاشت تا سردار آزمون باز هم با فرار سریع فرصت‌سازی کند و با توپ‌ربایی خارق العاده در موقعیت در تک به تک قرار بگیرد و گل دوم را به ثمر برساند.

گل سوم اما در وقت‌های تلف شده و توسط کریم انصاری فرد که به جای آزمون به زمین آمده بود به ثمر رسید.  مهدی طارمی با توپ‌گیری عالی و پاسی خوب کریم انصاری‌فرد را در موقعیت ت به تک قرار دهد تا این مهاجم آذری گل سوم تیم ملی را ثمر برساند.

به این ترتیب تیم ملی ایران بعد از 15 سال به نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا رسید تا طلسم عدم حضور در نیم نهایی را بشکند و به مصاف سامورایی‌های ژاپنی برود.

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید