سیروس گرجستانی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون روز گذشته پنجشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۹ در سن 75 سالگی بر اثر سکته قلبی در بیمارستان شهید لواسانی چشم از جهان فروبست، وی سابقه بازی در فیلم و سریال های شاخصی نظیر : «متهم گریخت»، «مامور بدرقه»، «بله برون»، «ناردون»، «روزگار خوش حبیب‌آقا»، «زن بابا»، «شهریار»، «پشت کنکوری‌ها»، «کیف انگلیسی» و ... را در کارنامه هنری خود داشت.

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر : به مناسبت درگذشت سیروس گرجستانی، هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون، هنرمندان و همکاران وی به انتشار پیام های تسلیتی در صفحات مجازی خود پرداختند و با خانواده آن مرحوم ابراز همدردی کردند، به همین مناسبت خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر پایگاه خبری سلام نو به بررسی صفحات مجازی تعدادی از این هنرمندان از قبیل : رضا عطاران، مریم امیر جلالی، پرویز پرستویی، سعید امیر سلیمانی و کمند امیر سلیمانی پرداخته که در ادامه خواهید خواند.

سیروس گرجستانی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون صبح دیروز پنجشنبه مورخه 12 تیر 1399 در سن 75 سالگی در بیمارستان شهید لواسانی تهران بر اثر سکته قلبی دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت، این بازیگر ارزشمند سینما و تلویزیون در تاریخ  ۲۵ اسفند ۱۳۲۳ در شهر بندر انزلی استان گیلان چشم به جهان گشود.

این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در نزدیک به نیم قرن فعالیت هنری خود در سینما، تلویزیون و تئاتر در فیلم سریال های شاخصی نظیر : «امام علی»، «کیف انگلیسی»، «ولایت عشق»، «پشت کنکوری‌ها»، «متهم گریخت»، «روزگار خوش حبیب‌آقا»، «شهریار»، «خوش نشین ها»، «زن بابا»، «سه دونگ، سه دونگ»، «کلاه پهلوی»، «رانت‌خوار کوچک»، «دادشاه»، «تنوره دیو»، «تیغ و ابریشم»، «مسافر ری»، «آدم‌برفی»، «آپارتمان شماره ۱۳»، «زرد قناری»، «قانون مورفی»، «بله برون» و ... به ایفای نقش پرداخته و با کارگردانان مطرحی نظیر داوود میرباقری، سید ضیاءالدین دری، یدالله صمدی، کمال تبریزی، رضا عطاران، حسین سهیلی زاده  و ... همکاری داشته است.

بیشتر بخوانید :

از طلوع تا غروب با سیروس گرجستانی / تلویزیونی که شهریار ندارد

واکنش هنرمندان به درگذشت علی ابولحسنی بازیگر سینما و تلویزیون

واکنش هنرمندان در فضای مجازی به مناسبت درگذشت «صدیقه کیانفر»

واکنش هنرمندان در فضای مجازی به مناسبت درگذشت «محمد علی کشاورز»

1- رضا عطاران

رضا عطاران بازیگر و کارگردان سرشناس سینما و تلویزیون که چند سالی است از تلویزیون کناره گیری کرده و تنها در سینما به فعالیت می پردازد و در سال گذشته فیلم «زیر نظر» به کارگردانی مجید صالحی را بر روی پرده سینماها داشت و در فیلم های «متهم گریخت»، «زن بابا» و ... با مرحوم گرجستانی همکاری داشته است، با انتشار ویدئویی از مرحوم گرجستانی در صفحه مجازی خود نسبت به درگذشت این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون واکنش نشان داد، وی در متن این پست نوشته است:

..... این دنیا ده شی هم نمی ارزه .....

مرد دوست داشتنی ، سیروس گرجستانی عزیز

2- مریم امیر جلالی

مریم امیر جلالی بازیگر 73 ساله سینما و تلویزیون که به عنوان زوج هنری سیروس گرجستانی در تلویزیون شناخته می شد و در سریال های «متهم گریخت» و «پشت کنکوری» با وی همکاری داشته، در پستی در صفحه مجازی خود نسبت به درگذشت این هنرمند فقید سینما و تلویزیون واکنش نشان داد، وی در متن این پست نوشته است:

استاد درباورم‌نمی گنجد که دیگر نیستی خاطره متهم گریخت وهرگزفراموش نمیکنم روحت شاد طاهره جون چگونه این درد وتحمل‌ خواهی کرد...بزبانم برای گفتن تسلیت هزگر گفتی نیست چون توهستی و هرگز فراموش نمیشوی

3- سعید امیرسلیمانی

سعید امیر سلیمانی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون با انتشار پستی در صفحه مجازی خود نسبت به درگذشت این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون واکنش نشان داد، وی در متن این پست نوشته است:

ای وای....چه بر ما میگذرد.طاقتی دیگر نمانده...چرا سیروس رفت....چرا؟

4- پرویز پرستویی

پرویز پرستویی بازیگر 65 ساله سینما و تلویزیون با انتشار پستی در صفحه مجازی خود نسبت به درگذشت این بازیگران پیشکسوت سینما و تلویزیون واکنش نشان داد و با خانواده آن مرحوم ابراز همدردی نمود، وی در متن این پست نوشته است :

سیروس جان

برادر عزیز

همکار خوب

همسفر نازنین

آخه چرا؟

قربونتون برم ،یاد روزهای خوب در اداره تئاتر

یاد ناهارهای هرروز دو قاشقه تو قهوه خونه های خیابون منوچهری،خیابون جمهوری

یاد پرسه زدنهای تو خیابون و اشک ریختن از شرایط سخت روزگار

یاد سفرهای تئاتری در غربت

یاد پشت صحنه های تئاتر بلبل سرگشته،عشق آباد ،سریال ا مام علی ،فیلم آدم برفی...

یاد،یادت بخیر،یادش بخیر...

نمیدونم چی بگم

نمیدونم

تازه داشتی زندگی میکردی

زود بود رفتن

روحت شاد و یادت گرامی

خداوند صبر به بازماندگانت بده...

5- کمند امیر سلیمانی

کمند امیر سلیمانی بازیگر 47 ساله سینما و تلویزیون و فرزند سعید امیر سلیمانی که سالهاست با مرحوم گرجستانی همسایه بوده اند، در پستی در صفحه مجازی خود نسبت به درگذشت این هنرمند فقید سینما و تلویزیون واکنش نشان داد، وی در متن این پست نوشته است :

خونه عمو سیروس سه تا خونه با ما فاصله داره و‌من کیف میکردم وقتی یه بعدازظهرایی از سر کار بر میگشتم و میدیدم با بابا نشستن گل میگن و گل میشنفن. با لپای گل انداخته و لبخند شیرین و طنازی خاص خودش. عمو‌سیروس برای زندگیش برنامه های جدید و دراز مدت داشت. قرار نبود به این زودی بره یعنی اصلا بهش نمیومد که بخواد بره. لابد اونم مثل همه ما خسته شده بود و عزم رفتن کرده بود ولی اینجوری بی خبر و یهویی حق ما نبود. دیگه چه جوری بیایم تو کوچه و شما نباشی؟جات تو محله مون و بین هنرمندان همیشه خالیه. روحت شاد

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید