سخنگوی جنبش انصارالله یمن عربستان سعودی را به عملیات انتقام جویانه تهدید کرد.

محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، "محمد عبدالسلام" سخنگوی جنبش انصارالله یمن چهارشنبه شب خطاب به ائتلاف متجاوز سعودی گفت: به عملیات انتقام جویانه در پاسخ به تشدید حملات هوایی ائتلاف دست خواهیم زد و ریاض پاسخ فوری ما را خواهد دید.

به گزارش شبکه "الجزیره" قطر، عبدالسلام افزود: شدیدترین عملیات را در پاسخ به حملات هوایی که ائتلاف سعودی و امارات انجام می‌دهند، اجرا خواهیم کرد.

سخنگوی جنبش انصارالله یمن تصریح کرد: ائتلاف به تجاوزگری و محاصره صنعا و دیگر استان‌های یمن ادامه می‌دهد و ما حق دفاع از خود را محفوظ می‌دانیم.

این اظهارات پس از آن مطرح می‌شود که ائتلاف سعودی حملات هوایی خود به مناطق مختلف یمن را تشدید کرده است.

در همین راستا،  ائتلاف سعودی در ساعات گذشته، ۴۴ بار مناطق مختلف یمن را هدف حملات هوایی قرار داد.

این حملات بیشتر در مناطق صنعا، مأرب، البیضا در مرکز یمن و استان‌های الجوف و صعده در غرب این کشور صورت گرفته است.

"محمد ناصر العاطفی" وزیر دفاع یمن نیز امروز چهارشنبه گفته است که نیروی موشکی و پهپادی کشورش با اتکا به توان داخلی توانسته است معادلات در جبهه جنگ را به سود خود تغییر دهد و در آینده نیز با استفاده از تجربیات داخلی سلاح‌های پیشرفته‌تری تولید می‌کند.

حملات ائتلاف عربی در حالی صورت می گیرد که برخلاف پیش بینی‌ها و تحلیل‌های نظامی آنان،   با مقاومت سنگین و دور از انتظار نیروهای مردمی مواجه شده و خسارت و تلفات سنگینی به تجهیزات و نیروهای نظامی ائتلاف وارد کرده‌اند و این مقاومت، ائتلاف عربی را با شکاف روبه رو کرده و برخی متحدان اصلی ریاض را واداشته تا نیروهای خود را از یمن خارج کنند و یا کاهش دهند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید