گاهی به علت بالا بودن قیمت ها در راهرو سوپر مارکت های میوه و سبزیجات فقط به دنبال موزهای سبز و ارزان می گردید. اما اگر می خواهید آن موز را در همان روز مصرف کنید، ممکن است احساس خوبی نداشته باشید چون احتمالاً آن ها طعم خیلی خوبی نخواهند داشت. اگر می خواهید بدانید که چگونه می توان موز سبز را در عرض یک ساعت به یک موز رسیده تبدیل کرد، خواندن مطالب زیر مفید خواهد بود.

سه ترفند وجود دارد تا موزهای سبز در طی یک ساعت، دو روز یا حتی دو دقیقه به موز رسیده تبدیل کرد.

1. ترفند یک ساعته

تمام آنچه برای این ترفند ساده نیاز دارید اجاق گاز است. موزهای سبز خود را روی سینی یا قفسه فر قرار دهید تا موزها به مدت یک ساعت در دمای 150 درجه سانتیگراد بپزند. وقتی موزها در فر هستند موزها را جا به جا کنید. بعد از گذشت یک ساعت، آن ها را از فر خارج کنید و بگذارید در یخچال سرد شوند. خواهید دید که موزها نرم، خوراکی و خوشمزه خواهند شد.

2. ترفند دو روزه

موزها گازی به نام اتیلن را آزاد می کنند که باعث می شود میوه سریعتر رسیده شود. موزها را درون یک کیسه کاغذی قرار دهید، بنابراین گازهایی که آزاد می کنند از بین نمی روند. به این ترتیب، آن ها سریعتر رسیده می شوند. اگر میوه‌های دیگری مانند سیب، گلابی یا آووکادو را به کیسه اضافه کنید، روند رسیدن آن بیشتر می شود. بعد از گذشت دو روز موزها و میوه ها ی درون کیسه آماده خوردن خواهند بود.

3. ترفند دو دقیقه ای

سریع ترین راه برای اطمینان از رسیدن موزهای سبز، این ترفند دو دقیقه ای است. برای این مورد به جای اجاق، به مایکروویو احتیاج دارید. برای اضافه کردن چند سوراخ به موز از یک چنگال استفاده کنید و سپس حدود دو دقیقه آن را در مایکروویو قرار دهید. تنها ایراد این ترفند این است که موز بسیار نرم تر می شود و هنوز کمی طعم تلخ یک موز سبز را دارد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید