امروزه همه افراد به دنبال تعادل ذهن و بدن هستند تا بتوانند با مسائل جسمی و روحی به راحتی کنار بیایند. هر سال حدود 17.9 میلیون نفر در اثر بیماری های قلبی و عروقی می میرند. این معادل 31 درصد کل مرگ و میر جهانی است. علل اصلی این بیماری ها مصرف دخانیات، عدم تحرک بدنی، رژیم ناسالم است. بیماری های قلبی به علل مختلفی ایجاد می شوند، اما عوامل اصلی بدن ناسالم و استرس می باشند.

در اینجا 3 روش بسیار ساده برای تعادل ذهن و بدن برای ایجاد زندگی سالم وجود دارد:

1. تمرین

ما بیش از حد سر و صدا در ورزش ایجاد کرده ایم، این فقط یک روش ساده برای سالم زیستن است و خیلی چیز بزرگی نیست. بسیاری افراد به سالن های بدنسازی، زومبا و جلسات یوگا می روند. آن ها خیلی سخت تلاش می کنند ولی در پایان آن ها ترک می شوند.

طبق مطالعات، به طور متوسط، افرادی که قطعنامه تناسب اندام تعیین کرده اند می گویند که در گذشته چهار بار آن ها را کنار گذاشته اند. متداول ترین دلایل ترک تمرینات شامل موارد زیر است.

●       34% پیروی از روال تمرینی را بسیار دشوار دانستند.

●       38% گفتند که برگشت به مسیر پس از قطع روال تمرینی  دشواراست.

●       36% وقت ندارند.

اهداف خود را ساده نگه دارید و در مورد دستاوردهای ناشی از ورزش  تأکید نکنید. به یاد داشته باشید، شما باید برای یک بدن سالم ورزش کنید.

روزهای استراحت خود را حفظ کنید و بیش از حد کار نکنید.

موفقیت های کوچک در تحول بدنی خود را جشن بگیرید.

از شکست ها خودداری کنید.

کار کنید، سالم بخورید و بهتر بخوابید.

در حین کار کردن از تلفن های همراه خودداری کنید.

اگر به موسیقی علاقه مندید، از حالت هواپیما استفاده کنید و موارد از قبل بارگیری شده را پخش کنید.

همچنین به یاد داشته باشید، ورزش باعث تقویت جریان خون به سمت تمام بدن، از جمله مغز می شود تا سلامت روان شما را ارتقا بخشد و شما را شادتر نگه دارد.

2. غذای سالم

لازم نیست از خوردن غذاهای موردعلاقه خود دست بکشید. غذاهای مورد علاقه خود را با غذاهای سالم تغییر دهید. گزینه های تقریباً با همان سلیقه و مزایای سلامتی بیشتر پیدا کنید. روش های مختلف برای رژیم غذایی وجود دارند، مانند رژیم های عادی، رژیم کتو، رژیم وگان و غیره، اما، همه چیز مربوط به شمارش کالری نیست.

این توصیه ها برای داشتن رژیمی بهتر و سالم تر به شما کمک می کنند:

در صورت امکان غذای خود را به چند قسمت تقسیم کنید.

میزان مصرف قند را تا حد ممکن کاهش دهید.

گزینه های سالم را امتحان کنید. نان قهوه ای فاقد گلوتن را به جای نان های معمولی انتخاب کنید.

پروتئین های طبیعی و کمتر در سالن های بدن سازی مصرف کنید.

3. کاهش اضطراب

افراد مختلف دارای روش های متفاوتی برای مقابله با استرس هستند. موسیقی، بازی مطالعه، تماشای تلویزیون و غیره. اگر شما نسبت به تصویر رسانه های اجتماعی خود بسیار حساس هستید، بنابراین، توصیه می شود از کار با رسانه های اجتماعی به عنوان یک عامل فشار روانی جلوگیری کنید.

یک روز خاص را به خود اختصاص دهید، می توانید هر کاری که دوست دارید را انجام دهید، اما فعالیتی را انتخاب نکنید که منجر به اضطراب بالاتر شود.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید