وزیر کشورگفت: مقرر شده است که برای حمایت از مستاجران تمهیداتی در نظر گرفته شود.

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا،  وزیر کشور گفت: معاون وزیر مسکن و شهرسازی توضیحاتی در خصوص دلایل افزایش قیمت اجاره‌بها، ساخت و فروش مسکن ارائه داد، مقرر شد از باب حمایت از مستاجران تمهیداتی در نظر گرفته شود.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی روز دوشنبه در پنجاه‌ودومین جلسه ستاد هماهنگی اطلاع رسانی اقتصادی که در سالن پیامبر وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: جلسه ستاد هماهنگی اطلاع رسانی اقتصادی امروز تشکیل شد مهمترین موضوع که در دستور کار امروز بود بحث افزایش قیمت‌ها و گرانی‌ها هم در حوزه کالاها و هم در حوزه مسکن بود همه دستگاه‌های مربوط حضور داشتند و دلائل هرکدام در خصوص افزایش ها دقیقاً توضیح داده شد.

وی افزود: بحث افزایش قیمت ارز و کاهش واردات در برخی از موارد مورد بررسی قرار گرفت. موضوع  تبلیغات و استفاده نامناسب در بحث ابزار رسانه‌ای و موارد متعددی دیگری در این جلسه مطرح شد. با توجه به توضیحاتی لازمی که دوستان دادند در مورد کالاهای اساسی قطعاً هیچگونه مشکلی نداریم. ‌ هم ثبت سفارش آن نسبت به سال قبل، هم واردات و تامین کالا به گونه‌ای است که برابر با نیاز و بلکه بیشتر از آن تامین شده است.

وزیر کشور گفت: در حوزه گندم گزارشی که به ما دادند امسال ۱۰ درصد افزایش خرید گندم نسبت به سال قبل داریم. پیش‌بینی می‌شود تا آخر فصل خرید مشکلی در این حوزه نخواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه نظارت بر قیمت‌ها از موضوعات این جلسه بود، خاطرنشان کرد: ضعف احتمالی در نظارت مورد توجه قرار گرفت و مقرر شد نظارت بر تهیه و توزیع  کالای اساسی از کلان تا بخش خورد انجام شود و به جای اینکه داخل بازار و خیابان‌ها برویم و نسبت اصناف نظارت انجام دهیم باید زنجیره تولید و عرضه کالا مورد نظارت جدی قرار گیرد، لذا مقرر شد متولیان این حوزه از جمله تعزیرات و سازمان حمایت از مصرف کننده دقت کنند که این زنجیره در  روند نظارت به درستی انجام شود.

وی افزود: امروز سیاست ها در حوزه رسانه ای مشخص شد به صورتی که رسانه‌های ما در بیان مشکلات مسائل واقعیت‌ها را بگویند. شرایط کشور را خوب تحلیل و آن را به خوبی منتقل کنند و از مردم کمک بگیرند، تا بتوانیم این مقطع را عبور کنیم.

رحمانی‌فضلی یادآور شد: در حوزه مسکن هم معاون وزیر راه، مسکن و شهرسازی توضیحاتی در خصوص دلایل افزایش قیمت اجاره‌بها، ساخت و فروش مسکن ارائه داد، مقرر شد از باب حمایت از مستاجران تمهیداتی در نظر گرفته شود و همچنین برای تولید انبوه مسکن توسط بخش خصوصی برنامه‌های خود را ارائه داد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید