در حالی که بهترین راه در دوران بارداری ترک سیگار است اما برای زنانی که نمی‌توانند، براساس مطالعات با مصرف مکمل‌های ویتامین C می‌توانند خطر ابتلا به بیماری تنفسی را در نوزادان خود کاهش دهند. به دلیل بروز انسداد مجاری دستگاه تنفس در نوزادان مادرانی که سیگار می‌کشند، بروز مشکلات تنفسی اجتناب ناپذیر است.

نتایج نشان داده که از نظر آماری تفاوت معنی داری در عملکرد ریه نوزادانِ زنانی که هر روز ویتامین C مصرف کردند و زنانی که دارونما دریافت کردند در سه ماهگی مشاهده شده است.

با وجود فواید ظاهری ویتامین C ، به گفته مک یووی- نویسنده ارشد این مطالعه- "کنار گذاشتن مصرف سیگار در دوران بارداری باید در اولویت قرار داشته باشد".

وی اضافه کرد: برای کسانی که باردار هستند و با وجود همه تلاش ها، ترک نمی‌کنند یا نمی‌توانند ترک کنند، مکمل ویتامین C ممکن است روشی ساده و بی‌خطر برای کمک به رشد بهتر سیستم تنفسی نوزادان باشد.

محققین این تیم مطالعاتی خاطرنشان کردند که مصرف روزانه ویتامین ث در زنان بارداری که قادر به ترک سیگار نیستند یا امکان بازگشت به مصرف سیگار برای آن ها وجود دارد؛ می‌تواند از برخی از تغییرات اپی ژنتیکی که در اثر مصرف سیگار در دوران بارداری و به صورت مادام العمر رخ می‌دهد را تعدیل کند و سلامت تنفسی نوزادانی را که در معرض دخانیات درون رحمی قرار داشتند، حفظ نماید.

در این تحقیق، که طی کنفرانس بین المللی انجمن بیماری‌های تنفسی آمریکا در سن دیگو ارائه شد، این تیم با تقسیم مادران به دو گروه که در یک گروه روزانه 500 میلی گرم مکمل ویتامین ث مصرف شده و گروه دوم دارونما مصرف شده بود و سپس با ارزیابی سرعتی که هوا از ریه نوزادان خارج شده، به نتایج خود در این زمینه دست یافتند.

بنظر می‌رسد بهترین راه به منظور حفظ سلامت نوزادان در طول دوره بارداری تلاش مادران برای ترک سیگار است. چرا که با کاهش هر چه بیشتر احتمالات آسیب رسان به نوزادان می‌توان انتظار داشت که پیامدهای زیانبار این احتمالات به حداقل رسیده و نوزادان در دوران بزرگسالی خود با مشکلات سلامتی کمتری از جمله مشکلات تنفسی و قلبی مواجه خواهند بود.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید