سوریه در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت درباره  دولت آمریکا و اتحادیه اروپا برای تحمیل محاصره اقتصادی بر ملت این کشور توضیح داد.

سوریه از سازمان ملل درخواست کرد تا گزارشی درباره سازگاری تصمیمات دولت آمریکا و اتحادیه اروپا برای تحمیل محاصره اقتصادی بر ملت سوریه با مفاد منشور سازمان ملل و قانون بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت تهیه کند.

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت توضیح داد: همزمان با اعلامیه دولت آمریکا در ۱۷ ماه جاری میلادی در مورد آغاز اجرای قانون موسوم به "سزار" (قیصر) آمریکا و اتحادیه اروپا دو تصمیم برای تمدید و تشدید اقدامات اقتصادی اجباری یک‌جانبه علیه مردم سوریه را گرفتند.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل از دبیرکل سازمان ملل خواست تا مقامات حقوقی و سیاسی ذی‌صلاح دبیرخانه این سازمان را مامور تهیه گزارش فوری در مورد تطابق تصمیمات دولت آمریکا و اتحادیه اروپا در زمینه تحمیل محاصره اقتصادی بر مردم سوریه با مفاد منشور سازمان ملل، قانون بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت علاوه بر اثرات منفی شدید اقدامات اجباری یک‌جانبه آمریکا و اروپا بر زندگی سوری‌ها و توانایی سازمان ملل متحد برای ارائه کمک‌های انسان‌دوستانه در سوریه کند.

دکتر بشار جعفری تاکید کرد که این گزارش نیز باید به این امر اشاره کند که اقدامات یک‌جانبه اروپا و آمریکا چالش‌های خطرناکی را برای فرآیند سیاسی به همراه دارد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید