سام نونبرگ ، مشاور سیاسی سابق ترامپ که هم‌چنان حامی او به حساب می‌آید معتقد است مسیر فعلی ترامپ به یکی از سنگین‌ترین شکست‌های الکترال در تاریخ انتخابات ریاست جمهوری مدرن آمریکا و به یکی از سخت‌ترین شکست‌های رئیس جمهور مستقر در کاخ سفید منجر می‌شود.

سلام نو – سرویس بین الملل: آن طور که به نظر می‌رسد در روزهای اخیر دونالد ترامپ در میان کوهی از نظر سنجی‌های تلخ، برای نخستین بار با این واقعیت ناخوشایند رو به رو شده که در حال باختن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است.

آن طور که بعضی از اطرافیان ترامپ به پولیتیکو گفته‌اند به تازگی برخی از متحدین وفادار ترامپ نیز به او هشدار داده‌اند که مسیر فعلی وی منجر به یک دوره‌ای شدن حضورش در کاخ سفید می‌شود.

ترامپ در حال حاضر یکی از بدترین روزهای دوران ریاست جمهوری خود را سپری می‌کند. او نه تنها از عهده پاسخ درست به پاندمی کرونا و اعتراضات ضد تبعیض نژادی بر نیامده بلکه به هر دلیلی نتوانست اولین نشست انتخاباتی خود در اوکلاهاما را، آن هم بعد از مدتی توقف فعالیت، پرکند.

از طرف دیگر او در یکی از مصاحبه‌های اخیر خود با فاکس نیوز که قرار بود یک مصاحبه ساده با رویکرد تبلیغاتی باشد بسیار ضعیف ظاهر شد و نه تنها نتوانست پاسخی درست و مطمئن درباره اهداف خود در دور دوم ریاست جمهوری بدهد بلکه به طور ضمنی تایید کرد که امکان دارد جو بایدن رئیس جمهور بعدی آمریکا باشد چون "بعضی مردم او را دوست ندارند."

به طور طبیعی دونالد ترامپ هم‌چنان شانس پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری را دارد. او رئیس جمهور مستقر در کاخ سفید است و در کنار پول بیشتری که کمپینش جذب کرده شناس بیشتری برای حضور در رسانه‌ها دارد، با این همه پولیتیکو می‌گوید که در گفت‌وگو با ده‌ها نفر از اطرافیان ترامپ به این مسئله پی برده که آن‌ها هم به تردیدهایی درباره انتخاب مجدد ترامپ رسیده‌اند.

سام نونبرگ ، مشاور سیاسی سابق ترامپ که هم‌چنان حامی او به حساب می‌آید معتقد است مسیر فعلی ترامپ به یکی از سنگین‌ترین شکست‌های الکترال در تاریخ انتخابات ریاست جمهوری مدرن آمریکا و به یکی از سخت‌ترین شکست‌های رئیس جمهور مستقر در کاخ سفید منجر می‌شود.

نونبرگ برای اثبات ادعای خود به نظرسنجی های ملی منتشر شده توسط CNBC و نیویورک تایمز اشاره می‌کند و می‌گوید که شانس ترامپ در برابر بایدن به زیر 40 درصد رسیده است.

این تحلیلگر سیاسی معتقد است که اگر این عدد به زیر 35 درصد برسد ترامپ با اختلاف بیش از 400 رای الکترال به بایدن می‌بازد، در نتیجه او باید دوباره به این مسئله فکر کند که آیا هم‌چنان می‌خواد نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری باشد یا نه؟

با این همه نباید ترامپ را از پیش باخته دانست. او همین حالا هم به اشتباهات خود پی برده و در حال تلاش برای اصلاح آن‌ها است. از جمله این تلاش نقش آفرینی بیشتر ترامپ در کمپین انتخاباتی و اضافه کردن نیروی تازه نفس به تیم انتخاباتی خود است. نقش آفرینی پررنگ‌تر داماد ترامپ نیز یکی دیگر از تلاش‌های او برای خروج از بحران است.

در این میان برد پارسکه، مدیر کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ مهم‌ترین چهره‌ای است که پس از نشست انتخاباتی اوکلاهاما مورد انتقاد قرار گرفته است. بسیاری گفته‌اند که صحبت از یک میلیون درخواست برای حضور در نشست انتخاباتی ترامپ چیزی جز یک لاف نیست آن هم وقتی سالن خالی می‌ماند. با این همه به نظر می‌رسد ترامپ در مجموع از مدیر کمپین خود راضی است و قصد برکناری او را ندارد.

اما این روزها تاکر کارلسو، مجری محبوب ترامپ در فاکس نیوز نسبت به باخت او هشدار داده است. سناتور لیندسی گراهام هم به عنوان متحدی نزدیک به ترامپ گفته که رقابت ریاست جمهوری، رقابت درباره سیاست‌ها است نه شخصیت یک نفر!

با این همه کمپین ترامپ امیدوار است که با آغاز حملات ترامپ به بایدن جایگاه رئیس جمهور در نظر سنجی‌ها بهتر شود. آن‌ها می‌خواهند به این مسئله بپردازند که بایدن به لیبرال‌هایی میدان خواهد داد که نظم و قانون آمریکا را تهدید می‌کنند.

از طرف دیگر تیم ترامپ کمپین تبلیغاتی تلویزیونی را آغاز کرده که بر روی ظرفیت سلامت روانی بایدن و سابقه پنجاه ساله حضور او در سیاست متمرکز شده است. این کمپین به طور ویژه شکاف انداختن در بدنه رای آمریکایی-آفریقایی‌های حامی بایدن را مدنظر دارد و نقش او در تصویب لایحه جرم 1994 را مورد کنکاش قرار می‌دهد.

با تمام این‌ها چهره‌های باسابقه کمپین ترامپ ناامید نیستند و وضعیت او را با تابستان 2016 مقایسه می‌کنند، جایی که او اوضاع خوبی نداشت و با چند حمله اشتباه و چند رسوایی خود ساخته اوضاعی به شدت بحرانی داشت. با این همه شرایط در نهایت تغییر کرد چون اگر همان روند ادامه داشت امروز کلینتون ساکن کاخ سفید بود.

هر چند مشاوران ترامپ او را رئیس جمهوری با سوابق روشن می‌دانند که در برابر 50 سال شکست و ناکامی بایدن قرار گرفته، اما تایید می‌کنند که شکست بایدن به دیسپلینی خاص محتاج است. آن‌ها که صعود این روزهای بایدن را محصول پاندمی کرونا و سکوتش می‌دانند امیدوارند بتوانند به زودی نامزد دموکرات‌ها را در تله بیاندازند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید