ایرانسل به تازگی حرکت مشترکی را گپ آغاز کرده و با سرمایه‌گذاری در پیام رسان گپ دنبال کشف مخاطبان و بازار جدید است. مدیرعامل گپ در این باره گفت که تا سه سال آینده شاهد ظهور صدها پیام‌رسان تخصصی در حوزه‌های مختلف خواهیم هستیم.

به گزارش سلام نو، سرمایه‌گذاری ایرانسل در گپ هر کاربری را یاد سرمایه‌گذاری فیس‌بوک در واتس‌آپ و یا سرمایه‌گذاری شرکت ژاپنی راکوتن روی وایبر می‌اندازد؛ این همکاری‌ها نشان می‌دهد که شرکت‌های بزرگ به سمت پیام‌رسان‌ها پیش می‌روند و جهان انتظار تازه‌ای از این برنامه‌ها دارد. «مهدی انجیدنی» مدیرعامل گپ در گفتگو با دیجیاتو می‌گوید که تیم آنها قصد دارد تا با استارت آپ‌ها همکاری ویژ‌ه‌ای داشته باشد و همکاری با تیم‌های مجموعه‌ «گروه اینترنت ایران» (IIG) که ایرانسل نیز یکی از سرمایه‌گذاران آن است در برنامه‌های آتی‌شان قرار گرفته است.

انجیدنی همچنین تاکید می‌کند که برند گپ کماکان به قوت خود باقی خواهد ماند و همکاری فعلی یک سرمایه‌گذاری مشترک بوده و نه یک خرید و فروش. او همچنین به دیجیاتو می‌گوید که به جز ایرانسل سرمایه‌گذاران خارجی هم در کار هستند که به زودی جزییات بیشتری درباره آنها در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

انجیدنی با اشاره به این موضوع که جهان اینترنت به سمت پلتفرم شدن پیش می‌رود و تا پنج سال آینده اینترنتی که امروز می‌شناسیم دگرگون می‌شود، خبر داد که جهانی شدن گپ (یکی از موضوعاتی که در همکاری مشترک ایرانسل و این پیام‌رسان روی آن تاکید شده بود) را موضوع دور از ذهنی نمی‌داند و می‌گوید هم‌اکنون هم صحبت‌هایی برای فعالیت‌های فرامرزی گپ با برخی کشورها انجام شده است. او می‌گوید که پیام‌رسان‌ها به سمت تخصصی شدن پیش می‌روند و از کاربری Instant Messaging صرف بیرون آمده‌اند:

«تا سه سال آینده شاهد ظهور صدها پیام‌رسان تخصصی در حوزه‌های مختلف خواهیم بود و گپ هم در این راستا تلاش خواهد کرد. بحث‌هایی چون راه‌اندازی زیرساخت پرداخت برای کشورها، مسائل توریستی، موارد آموزش محور و دیگر موضوعات از جمله مباحثی هستند که پیام‌رسان‌ها روی آن تمرکز می‌کنند و گپ هم با نگاه خاص به اکوسیستم استارت آپی قصد دارد تا به حوزه‌های تخصصی وارد شود.»

انجیدنی تاکید دارد که مردم به دنبال پلتفرم هستند که در آن صدها سرویس به طور یکجا ارائه شود و جهان به این سمت پیش می‌رود. او همچنین اظهار دارد که رابطه پلتفرم با سیستم عامل‌ها هم روز به روز به یکدیگر نزدیک می‌شود و گواه این ادعا را تلاش تبدیل شدن مرورگرهایی مثل گوگل کروم و فایرفاکس به نوعی سیستم عامل می‌داند.

انجیدنی معتقد است همواره در طول تاریخ مشکلاتی برای کشورهایی که رو به پیشرفت بودند به وجود آمده و مانعی برای پیشرفت زودتر کشورها تراشیده شده است. انقلاب صنعتی اروپا و یا استقلال هند از جمله این موارد است که در تمامی موارد به ملت آن کشور القا می‌شد که شما نمی‌توانید و باید از محصولات دیگر کشورها استفاده کنید تا به پیشرفت برسید. او این نگاه را غلط می‌خواند و باور دارد حالا که پیام‌رسان‌ها بعد از چندین سال توانسته‌اند خود را وارد فرهنگ زندگی کاربران کنند و حتی سطح مطالعه ملت‌ها را بالاتر ببرند؛ باید وارد فاز جدیدی شوند:

«شرکتی مثل واتس‌آپ پروژه‌ای آزمایشی را در آلمان راه‌اندازی می‌کند و با مجوز MVNO و استقرار سرورهای اختصاصی، خدمات محلی این کشور را انجام داد و بعد از موفقیت تصمیم گرفته که این مورد را در سایر کشورها هم پیا‌ده‌سازی کند. حتی شرکت غولی مانند گوگل چندین بار تلاش کرده که وارد حوزه پیام‌رسان‌ها شود چرا که به اذعان مدیرانشان، جهان آینده اینترنت عوض خواهد شد و دیگر موتورهای جستجو به این شکل وجود نخواهند داشت.»

تلاش گپ برای توسعه زیرساخت‌های پرداخت بانکی، ساخت ارز دیجیتال گپسی و گستره فعالیت روی بستر بلاکچین از دیگر مواردی است که مدیرعامل گپ به آنها اشاره دارد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید