۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
کد خبر: 52996436

جای خوشحالی دارد که به انواعی از مسکن ها دسترسی داریم، زیرا در زندگی روزمره درد و ناراحتی های جسمی زیادی پیش می آید. بعضی اوقات علت درد التهاب مزمن مانند ورم مفاصل، سیاتیک یا تنگی کانال نخاعی است. هنگامی که درد داریم اولین کاری که می کنیم به طور غریزی به سراغ برخی از استامینوفن، ایبوپروفن یا ناپروکسن می رویم.

همه این نوع قرص ها مسکن های مفیدی هستند. با این وجود، علی رغم بازاریابی بی امان، این داروها با عوارض جانبی همراه هستند و در دوزهای نامناسب و نزدیک به دوز موثر بسیار سمی هستند. مصرف بیش از حد کار چندان سختی نیست. در حقیقت، استامینوفن که مسکن شماره یک است، علت نارسایی کبد در سراسر جهان است. حتی موردی نزدیک استامینوفن که همچنین اثری داشته باشد وجود ندارد. مطمئناً این داروها جایگاه خود را دارند، اما چرا ابتدا یک داروی طبیعی را امتحان نمی کنید؟

در اینجا لیستی از مسکن های طبیعی را بیان می کنیم که بسیارموثرند بدون اینکه عوارض جانبی خاصی به همراه داشته باشند. در ادامه حقایق جالبی را در باره ی مسکن های طبیعی بخوانید.

1- زردچوبه

زردچوبه با عطر و طعم متمایز و رنگ طلایی اش برای همگان و دوستداران ادویه نامی آشناست. زرد چوبه علاوه بر طعمی فوق العاده، حاوی ترکیبی به نام کورکومین است که یک آتنی اکسیدان و ضد التهاب قدرتمند است.

زردچوبه از آسیب رادیکال های آزاد به سلول ها جلوگیری می کند و ورم ناشی از بافت های آسیب دیده را ترمیم می کند. بیشتر دردهایی که می کشیم به خاطر التهاب است، به همین خاطر است که OTCایبوپروفن  ضد التهاب حتی بیشتر از مسکن های مستقیم مفید تر است.

2- چوب بید

چوب بید تا حد زیادی شبیه مسکن های OTC است، چون حاوی سالیکین است که نسبت مشابهی با استیل سالیسیلیک اسید یا همان آسپرین دارد. استفاده از چوب بید برای تسکین درد، پایین آوردن تب و کاهش التهاب سابقه طولانی دارد. امروزه از چوب بید به صورت خشک شده برای افزودن به چایی و یا مکمل های مایع و کپسولی استفاده می شود.

به خاطر خواص مشابه چوب بید با آسپرین هر دو عوارض جانبی یکسانی دارند. مصرف طولانی مدت موجب ناراحتی های معده، اختلالات خونریزی و عملکرد کند کلیوی می شود. مصرف چوب بید برای کودکان توصیه نمی شود و از مصرف همزمان آن با مسکن های دیگر بپرهیزید. اگر وارافین و یا داروهای ضد انعقادی دیگری مصرف می کنید، از مصرف چوب بید بپرهیزید.

3- نمک اسپوم

گاهی اوقات، یک درمان کلی به اندازه چیزی که قورت می دهید موثر است. نمونه بارز این امر نمک اسپوم است. قرار دادن پاها درون آب نمک اسپوم دردهای استخوانی و مفاصل را تسکین می دهداین روش درمانی حیات بخشی برای دردهای بعد از زایمان و هرکسی است که به آرتروز یا فیبرومالیژیا مبتلا است.

دلیل کارآمد بودن نمک اسپوم تجزیه شدن آن به منزیم و سولفات هنگام حل شدن در آب است و بعد از آن به محل درد نفوذ می کند.

4- آبگوشت قلم

آبگوشت قلم شاید امروزه از لیست غذاهای محبوب کنار گذاشته شده است که واقعاً جای تأسف دارد. با مصرف این غذا قسمت کمتری از حیوان هدر می رود و علاوه بر این، کلاژن، گلیسین و گلوتامین را به رژیم غذایی تان اضافه می کند. آبگوشت قلم که از استخوان، مغز و پوست تهیه می شود بسیار خوشمزه است و حاوی تعدادی مواد مغذی است که درد را کاهش می دهند.

5- میخک

میخک ادویه ای تند و شیرین است و چه به صورت موضعی و یا خوراکی مصرف شود، درد را کاهش می دهد. میخک ها یا به صورت کامل مصرف می شوند و یا پودر یا به صورت روغن. تعدادی از مردم برای درمان سردرد، آرتروز و انواع دیگری التهاب از میخک استفاده می کنند.

6- عصاره کامفری

مطالعات نشان می دهد که کرم کامفری درد کمر را به طور چشمگیر کاهش می دهد. ریشه و برگ های این گیاه حاوی آلانتوئین و اسید رزماریک است، برای همین درد را تسکین می دهد و التهاب را کاهش می دهد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید