واعظی خبر داده نامه وزرا به رهبر انقلاب در رابطه با بحث FATF از سوی ایشان پاسخ داده شده است. او همچنین از شایعات در این باره گلایه کرد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور تاکید کرد: امریکا دم از حقوق‌بشر می‌زند اما در داخل امریکا شاهد بودیم رنگین‌پوستان با مشکل همیشه مواجهه بودند.

به گزارش سلام نو، سید محمود واعظی ظهر امروز در پایان نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره دستگیری مرضیه هاشمی، خبرنگار پرس‌تی‌وی گفت: امریکا مرتب برای کشورهای دیگر دم از حقوق‌‌بشر می‌زند اما همیشه شاهد بودیم رنگین‌‌پوستان در امریکا با مشکلات مواجه بوده‌اند.

رنگین‌پوستان در امریکا همیشه با مشکل مواجه هستند

وی با بیان اینکه آنچه ما در مورد مرضیه هاشمی دیدیم، نمونه‌ای از تبعیض‌هایی است که همیشه رنگین‌‌‌پوستان در امریکا با آن مواجه هستند، اظهار داشت: ایشان دو اتهام دارد، یک اتهام رنگین پوست بودن است و اتهام دیگر مسلمان بودن. مسلمان‌ستیزی هم در دولت ترامپ بیش از قبل رواج پیدا کرده است.

این عضو دولت تدبیر و امید ادامه داد: ما تلاش داریم این موضوع را دنبال کرده و افکارعمومی دنیا را برای آزادی ایشان بسیج کنیم.

رهبری نامه وزرا را پاسخ دادند

واعظی در پاسخ به سوالی درخصوص نامه هشت نفر از وزرا به رهبر انقلاب درخصوص FATF تصریح کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم ارتباط وزرا با دفتر مقام معظم رهبری یک روال معمولی است. برخی وزرا در نامه‌‌ای که دو هفته قبل به دفتر مقام معظم رهبری فرستادند، موضوع چهار لایحه را مطرح کردند.

وی با بیان اینکه در این نامه گزارشی از جمع‌‌بندی جلسات بود که خدمت مقام معظم رهبری ارسال شد، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری پاسخ نامه را دادند و متاسفم برای رسانه‌ها که اختلاف بین کابینه دولت و دفتر رهبر انقلاب را مطرح کردند. مطلب رهبری رهنمودی بود که برای ما بسیار مفید است.

نباید با تصویب نکردن لوایح FATF خودتحریمی کنیم

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه بخش قابل توجهی از وقت ما صرف لایحه جامع انتخابات شده است، ابراز داشت: ما موضوع لایحه‌‌ای که در مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح است را بررسی کردیم. ما در شرایطی که در تحریم قرار داریم نباید با تصویب نکردن این لوایح خودتحریمی کنیم./ ایلنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید