رئیس مجلس لبنان بار دیگر خواستار اعلام حالت فوق العاده مالی در این کشور شد.

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، "نبیه بری" رئیس مجلس لبنان بار دیگر در کمتر از 24 ساعت،‌ بر اعلام حالت فوق العاده مالی در این کشور تاکید کرد.

به گزارش شبکه المنار، بری که روز پنجشنبه برای شرکت در نشست گفتگوی ملی به کاخ ریاست جمهوری این کشور رفته بود، گفت: همچنان بر نظر خود درباره ضرورت اعلام وضعیت فوق العاده مالی در کشور تاکید دارد.

نشست گفت و گوهای ملی لبنان روز پنجشنبه با حضور رئیس جمهوری، نخست وزیر، رئیس مجلس و نمایندگان احزاب و گروه های مختلف در کاخ بعبدا برگزار شد.

"نبیه بری" رییس مجلس لبنان دیروز چهارشنبه در پی کاهش شدید ارزش پول ملی (لیره)، خواستار اعلام وضعیت فوق العاده مالی در کشورش شد. وی در اظهاراتی که در رسانه های لبنان و منطقه بازتاب داشت، تاکید کرد، فروپاشی مشکوک ارزش لیره در قبال دلار آمریکا ایجاب می کند که دولت، بانک مرکزی و اتحادیه بانکداران وضعیت فوق العاده مالی اعلام و در تمامی اقداماتی که تاکنون برای حمایت از پول ملی اتخاذ شده، تجدید نظر کنند.

بری افزود: پیش از اینکه فرصت از دست برود حوزه برق کشور باید فورا اصلاح، حیف و میل اموال عمومی متوقف، قانون استقلال قضایی هرچه سریع تر تصویب و مناقصات عمومی به طور شفاف و معتبر برگزار شود.

رییس مجلس لبنان تاکید کرد: قابل قبول نیست که از این پس مردم لبنان گروگان بازارهای سیاه ارز، غذا، دارو و سوخت باشند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید