سریال «افسانه هزار پایان» به نویسندگی حسن وارسته و تهیه کنندگی و کارگردانی شهاب عباسی از جمعه 30 خرداد 1399 راس ساعت 20:00 بر روی آنتن شبکه سوم سیما رفته است، به بهانه پخش سریال «افسانه هزارپایان» به بررسی این سریال پرداخته ایم که در ادامه خواهید خواند.

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر : سریال «افسانه هزارپایان» به تهیه کنندگی و کارگردانی شهاب عباسی و نویسندگی حسن وارسته از جمعه 30 خرداد 1399 پس از اتمام سریال «سرباز» به کارگردانی هادی مقدم دوست و تهیه کنندگی محمد رضا شفیعی و همزمان با سریال «آخرخط» به کارگردانی علی مسعودی و تهیه کنندگی مجید میرخان بر روی آنتن شبکه سوم سیما رفته است، هر چند پیش از این قرار بود این سریال با پایان مشکلات فنی، دی‌ماه 1398 روی آنتن برود که این اتفاق نیفتاد و به تیر 1399 موکول شد.

این مجموعه تلویزیونی هر شب (از جمعه تا چهارشنبه) راس ساعت 20:00 و پیش از سریال «آخر خط» از شبکه سوم سیما پخش می گردد و پنجشنبه ها نیز خلاصه قسمت های قبلی این سریال بر روی آنتن این شبکه می رود، لازم به ذکر است که به طور همزمان این سریال از شبکه نسیم و راس ساعت 19:00 پخش می گردد.

سریال «افسانه هزار پایان» در سه فصل تولید خواهد شد، فصل اول این مجموعهٔ طنز پارودی در ۱۵ قسمت از شبکه نسیم و شبکه پنج بر روی آنتن رفت، اما به دلیل همزمانی با دهه فجر به طور کامل پخش نشد و فصل دوم این سریال که این روزها از شبکه سوم سیما و شبکه نسیم پخش می گردد 52 قسمت دارد و هر قسمت آن 30 دقیقه است.

بیشتر بخوانید:

معرفی و بررسی سریال «دخترم نرگس» / ملودرامی اجتماعی در ژانر پلیسی

معرفی و بررسی سریال «آخر خط» / اولین تجربه کارگردانی علیرضا مسعودی

کارگردانی سریال «افسانه هزارپایان» بر عهده شهاب عباسی، نویسنده، بازیگر و کارگردان تلویزیون است، شهاب عباسی که سالها به عنوان بازیگر در تلویزیون حضور داشته و در آثاری نظیر «زیر آسمان شهر»، «پاورچین»، «صد سال به این سال‌ها» و ... به ایفای نقش پرداخته است.

چند سالی است که شهاب عباسی در مقام نویسنده و کارگردان به فعالیت می پردازد و سریال های «خنده بازار»، «شکر آباد»، «شکر پنیر»، «دست به نقد» و ... را جلوی دوربین برده است، وی نگارش سریال «کوچه اقاقیا» و فیلم سینمایی «شرط اول» را نیز بر عهده داشته است و همچنین سریال «کامیون» به کارگردانی مسعود اطیابی که نوروز امسال از شبکه دو سیما پخش شد از آخرین فعالیت های نویسندگی وی محسوب می شود.

تصویربرداری این سریال از اواسط شهریور ماه سال 1396 در شهرک غزالی آغاز شده بود و پس از پایان تصویربرداری به دلیل مشکلات فنی و بدهی به عوامل تا به امروز بر روی آنتن نرفته بود و از حیث مصاحبه عوامل در خصوص بدهی ها و حواشی یکی از عجیب ترین سریال های تاریخ صدا و سیما ایران است و به دلیل اعتصاب بازیگران و عوامل پروژه  8 ماهه پس از دوسال به پایان رسید.

تهیه کنندگی سریال «افسانه هزار پایان» نیز بر عهده شهاب عباسی بود، وی که در این سریال برای نخستین بار تهیه کنندگی را تجربه می کرد، متاسفانه با اختلاف در برآورد اولیه سریال و افزایش سرسام آور هزینه ها و در پی آن عدم پرداخت دستمزد بعضی از عوامل و بازیگران موجب دلخوری آنها و ترک گروه بسیاری از عوامل و بازیگران شد.

سریال «افسانه هزار پایان» به سرپرستی حسن وارسته و توسط حمزه صالحی و امیر شاداب به نگارش درآمده است، حسن وارسته نویسنده 51 ساله تلویزیون که یکی از پرکارترین نویسندگان تلویزیونی محسوب می شود و سریال «بچه مهندس 3» آخرین فعالیت هنری این نویسنده از تلویزیون محسوب می شود که در ماه مبارک رمضان از شبکه دو سیما بر روی آنتن رفته است، وی پیش از این نویسندگی سریال های شاخصی همچون «پایتخت»، «علی البدل»، «دودکش»، «دیوار به دیوار» و ... را بر عهده داشته است.

افسانه «هزار پایان» سریالی کمدی فانتزی است و داستان زندگی خانواده‌ای است که به بهانه تهیه جهیزیه عروسی راهی سفر می‌شوند، اما با حمله راهزن‌ها به کاروانشان مسیر زندگی آنها تغییر می‌کند، این کاروان که برای سفر از بیابانی عبور می‌کنند که این بیابان به بیابان مرگ مشهور است آنان هنگام گذر تمام داراییشان توسط حسام بیگ به غارت برده می‌شود، این باعث می‌شود اتفاقاتی پیرامون این راهزنی در قالب طنز و تاریخی مدرن جلوه داده شود و ...

در سریال «افسانه هزارپایان» بازیگران شاخصی همچون نسرین مقانلو(عمه گلاب)، رامین راستاد(مهرداد)، رضا توکلی(عموگرشا)، علی اوسیوند(عطار)، رامین ناصرنصیر(حکیم)، ارژنگ امیرفضلی(حسام بیگ)، رحیم نوروزی(مراد بیگ)، مریم کاویانی(ترمه)، عزت الله مهرآوران(تاجر)، بیوک میرزایی(گندای)، عزت‌الله رمضانی‌ فر(پیشکار)، تورج نصر(طبیب)، ابراهیم شفیعی(بقیه)، کیمیا گیلانی(نازگل)، مرتضی رستمی (گرگین)، سوزان عزیزی(زن تاجر)، حامد تهرانی(پسر تاجر)، حمید نیک نبرد(پسر تاجر)، کیوان ملک مطیعی، سالار کریمخانی(پسر گندای)، افشین قدیمی(پیشخدمت)، سارا والیانی(مهربانو)، حسین میرزاییان، فرشته ترابی(همسر بقیه)، آناهیتا خسروی(سارگین) و ... به ایفای نقش پرداخته اند.

دیگر عوامل سریال «افسانه هزارپایان» عبارتند از: تهیه کننده و کارگردان: شهاب عباسی، مجری طرح: مسعود انتظاری،مدیر تصویربرداری: احمد گودرزی، تدوین:حامدحسینی، مدیرصدابرداری:بابک اخوان، مدیرتولید:علی محمودی،طراح صحنه ولباس:قاسم ترکاشوند،طراح چهره پردازی:بابک شعاعی،آهنگساز: حامد تهرانی، جلوه‌های ویژه: امیرسحرخیز ، دستیار کارگردان و برنامه ریز: فواد چاومه،مدیرتدارکات: بابک پیرهادی و مدیرروابط عمومی : آیدین نادری اشاره کرد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید