پس از شیوع ویروس کرونا از اواخر سال گذشته و لغو تمامی فعالیت های فرهنگی، سالن های های نمایش نیز در پی آن به تعطیلی کشیده شد، اما اکنون پس از گذشت چهار ماه صحبت از بازگشایی سالن های تئاتر به گوش می رسد و چند نمایش نیز خود را برای به روی صحنه رفتن در سال جدید آماده می کنند، به همین بهانه به بررسی چهار نمایشی که پس از بازگشایی بر روی صحنه خواهند رفت پرداخته ایم، که در ادامه خواهید خواند.

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر: سالن های تئاتر کم کم با عملیات گندزدایی و ضدعفونی به منظور مقابله با ویروس کرونا و با حفظ و رعایت پروتکل های بهداشتی به منظور حفظ سلامتی اهالی و دوستداران تئاتر به زودی بازگشایی خواهند شد.

طبق اخبار شنیده شده، پس از بازگشایی سالن های تئاتر، نمایش های «... و همیشه پاییز» به نویسندگی و کارگردانی مهیار جوادی ها، «پسر» به نویسندگی و کارگردانی محسن مظاهری، «یازده جریحه روح» به نویسندگی و کارگردانی فرزاد امینی و «آگوست در اوسیچ کانتی» به نویسندگی تریسی لتس و کارگردانی میکائیل شهرستانی بر روی صحنه خواهند رفت.

نمایش «... و همیشه پاییز» در حالی در تالار اصلی سالن مولوی به نویسندگی و کارگردانی مهیار جوادی ها از ششم الی بیستم تیر به مدت دو هفته به روی صحنه می رود که قرار بود پس از پایان جشنواره تئاتر فجر به روی صحنه رود و شیوع ویروس کرونا اجرای آن را حدود چهار ماه به تعویق انداخت.

بیشتر بخوانید:

«نمایشنامه خوانی آنلاین» کورسوی امید تئاتر کشور در روزهای کرونایی

روایت زندگی زوج های ایرانی در نمایش «زبان اصلی»

خروج از رکود و روزهای تلخ هنر نمایش با پخش فیلم تئاتر

اهالی تئاتر: میخواهیم زنده بمانیم!

یکتا طیبی و آبان حسین آبادی بازیگران نمایش هستند که در داستانی در قالب زندگی دانشجویی روایت خواهد شد و با توجه اینکه محیط باز تالار مولوی بخشی از محیط دانشگاه تهران است، لذا می تواند مورد توجه و استقبال دانشجویان به ویژه هنردوستان قرار بگیرد.

نمایش «پسر» کاری از گروه هیچ به نویسندگی و کارگردانی محسن مظاهری است که با هنرمندی محمد غلامی مایانی و محسن مظاهری در تماشاخانه سیمرغ از یکم الی یازدهم تیر به مدت ده شب به روی صحنه می رود.

همانگونه که از اسم نمایش پیداست، پسر روایتگر داستان روابط پدر و فرزندی است که این روزها به دلیل مشکلات عدیده اجتماعی به شدت تحت شعاع قرار گرفته است و گاها به پایان غم انگیزی به ویژه در قشر نوجوان و جوان همچون خودکشی و مرگ تبدیل می شود و لذا تماشای این نمایش به اعضای خانواده به ویژه پدران پیشنهاد می شود.

نمایش «یازده جریحه روح» به نویسندگی و کارگردانی فرزاد امینی برگرفته از یازده داستان کوتاه مجموعه سه قطره خون است که با حضور مجموعه ای از هنرجویان تئاتر است که از سوم الی بیستم تیر ماه در تئاتر مستقل تهران به روی صحنه خواهد رفت.

یازده جریحه روح حاصل تفکرات چندین ساله کارگردان بر اساس داستان ها و شخصیت های گوناگون در مجموعه سه قطره خون همچون صادق هدایت و غلامحسین ساعدی است که قطعاً می تواند مورد توجه اهالی تئاتر و تئاتر دوستان قرار گیرد و نظر آنان را به خود جلب کند.

نمایش «آگوست در اوسیچ کانتی» به کارگردانی میکائیل شهرستانی بر اساس نوشته تریسی لتس است که از یکم الی پانزدهم تیر ماه به مدت دو هفته در تماشاخانه مهرگان به روی صحنه خواهد رفت و بازیگران بسیاری همچون زهره یعقوبی، شیرین فرخنده نژاد و... در آن به ایفای نقش خواهند پرداخت.

میکائیل شهرستانی از چهره های مطرح تئاتر کشورمان است که از آخرین آثار این هنرمند می توان به نمایش های «آوازه خوان خیابان های منهتن»، «مرگ تصادفی یک آنارشیست»، «مکبث» و «اگر نرفته بودی» در تئاتر شهر و تماشاخانه ایرانشهر اشاره کرد.

از سایر نمایش هایی که در ایام پسا کرونایی به روی صحنه رفته اند می توان به «ابر شلوارپوش»، «کابوس های مرد مشکوک» و «پنهان خانه پنج در» اشاره کرد که امید است با استقبال هنرمندان به ویژه اهالی تئاتر شروع قوی و مناسب در حوزه نمایش کشورمان باشد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید