کوروش شعبانی، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ابهر گفت: استفاده از ماسک برای در امان ماندن از شر کروناویروس بسیار ضروری است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ابهر گفت: عطسه و سرفه فرد بیمار بیش از ۲۰۰ میلیون ویروس در هوا منتشر می‌کند.

به گزارش سلام نو،کوروش شعبانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ضرورت استفاده افراد از ماسک برای در امان ‌ماندن از شر ویروس کرونا، اظهار کرد: صحبت کردن رو در رو به ‌طور معمول و در صورت ابتلای فرد به بیماری کرونا ۲۰۰ میلیون کرونا ویروس را در فضا منتشر می‌کند.

وی با اشاره به امکان انتقال این ویروس از طریق عطسه و سرفه به افراد، ادامه داد: عطسه و سرفه نیر ۲۰۰ میلیون ویروس کرونا را منتشر می‌کند، پس لازم و ضروری است که شهروندان حتی افراد سالم نیز استفاده از ماسک را جدی بگیرند.

شعبانی ادامه داد: گفته می‌شود به احتمال زیاد موج دوم بیماری کرونا ویروس در راه است، پس باید هشدارها را با حساسیت فراوان و رعایت پروتکل‌های بهداشت فردی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی خیلی جدی گرفت.

این مسئول با تاکید بر این‌که کادر بهداشت و درمان روزهای سختی و پراسترسی را سپری می‌کنند، ادامه داد: کماکان از شهروندان درخواست می‌شود با در خانه ماندن، کادر بهداشت و درمان را یاری کرده و سهم موثری در مبارزه با این بیماری داشته باشند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ابهر خاطرنشان کرد: برای مبارزه با این بیماری شهروندان از سفر کردن نیز پرهیز کنند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید