محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران، در صحن علنی امروز شورای شهر گفت: با بازگشایی اکثر مشاغل و صنوف آمار مسافران در مترو و اتوبوس رو به افزایش است.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه افزایش قیمت طلا، ارز و مصالح ساختمانی باعث افزایش قیمت مسکن شده است، گفت: شهرداری و شورای شهر باید جهت رفع این معضل وارد عمل شوند و راهکارهایی را به دولت ارائه کنند.

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در صحن علنی امروز شورای شهر در مورد آمار مسافران مترو در پایتخت اظهار داشت: همزمان با آغاز فعالیت‌ها در کشور و بازگشایی اکثر مشاغل و صنوف آمار مسافران در مترو و اتوبوس رو به افزایش است و با توجه به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در ماه‌های آینده پیش‌بینی می‌شود آمار مسافران مترو به ۲ میلیون نفر در روز برسد که باید چاره‌ای در این زمینه اندیشید.

وی با تأکید بر ضرورت استفاده از ماسک توسط مسافران در حمل و نقل عمومی گفت: شهرداری باید با جدیت نسبت به تأمین، تولید و توزیع ماسک ارزان‌قیمت ورود یابد چرا که در حال حاضر تنها راه‌حل باقیمانده جهت مقابله با کرونا استفاده از ماسک در حمل و نقل عمومی است.

رئیس شورای شهر تهران به مشکل شهروندان در زمینه خرید و اجاره منزل مسکونی اشاره کرد و گفت:‌ مباحث اقتصادی مانند پول‌های سرگردان، افزایش قیمت ارز، طلا، مصالح ساختمانی و زمین باعث شده که قیمت مسکن هم افزایش یابد و در این شرایط باید اقدامات و الگوی مشخصی جهت توسعه و عرضه زمین و مسکن داشته باشیم.

هاشمی گفت:‌شهرداری و شورای شهر باید در این زمینه فعال شوند و راه‌حل‌هایی برای حل این مشکل در اختیار دولت قرار دهند تا بتوانیم به ساماندهی در این زمینه دست یابیم.

وی به موضوع آلودگی و ترافیک در کلانشهرها اشاره کرد و گفت:‌۳۰ تا ۴۰ سال است که بسیاری از کشورهای توسعه یافته از جمله تهران با این معضل گرفتار هستند و راه‌ حل آن استفاده از طرح TOD یا پهنه حمل و نقلی است.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید