فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق در تماس تلفنی با نایف الحجرف، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس بر گسترش روابط با کشورهای حوزه خلیج فارس تاکید کرد.

به گزارش سلام نو، به نقل از ایسنا، وزیر خارجه عراق اعلام کرد، گسترش روابط با کشورهای حوزه خلیج فارس و شورای همکاری خلیج فارس از اولویت‌های سیاست خارجه این کشور است.

وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد، فواد حسین، وزیر خارجه این کشور در تماس تلفنی که از سوی نایف الحجرف، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس برقرار شد اظهارات مذکور را مطرح کرد.

طبق این بیانیه، دو طرف در مورد لزوم یکپارچه کردن تلاش‌ها در چارچوب شورای همکاری و اهمیت برقراری روابط بین عراق و اعضای شورا با هدف احیای یادداشت تفاهم توافق کردند. آنها همچنین تأکید کردند که امنیت عراق و حوزه خلیج فارس با یکدیگر ارتباط مستقیم دارد و به همین دلیل دو طرف باید در حوزه‌های مختلف از جمله امنیتی و اقتصادی همکاری داشته باشند.

وزیر خارجه عراق در این گفت‌وگوی تلفنی تصریح کرد، کشورش به دنبال اصلاح روابط با کشورهای همسایه است تا آن را گسترش دهد،‌ اجازه مداخله در امور داخلی خود را نمی‌دهد و تلاش دارد روابطش با دیگر کشورها متعادل باشد.

وی ضمن قدردانی از مواضع کشورهای حوزه خلیج فارس و شورای همکاری در حمایت از حاکمیت عراق، رایزنی و ارتباط را برای بررسی اصول همکاری مشترک از طریق سفرهای متقابل یا دیدارهای مجازی در شرایط کرونایی ضروری دانست.

حسین همچنین تأکید کرد، سیاست فعلی عراق مبتنی بر اصل گفتگو، برقراری روابط خوب و متعادل برای حل همه مشکلات و پرهیز از استفاده از زور است چرا که این سیاست راه‌حل‌ها را پیچیده و امنیت منطقه را تهدید می‌کند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید