نخست وزیر عراق با رئیس اقلیم کردستان در بغداد دیدار و گفت و کرد. 

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا،  «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق امروز (شنبه) با «نیچروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان در بغداد پایتخت دیدار و گفت و کرد.

وبگاه «موازین نیوز»، با انتشار این خبر، این نشست را مهم توصیف کرده است.

یک منبع آگاه در این زمینه گفت که نشستی مهم و سرنوشت ساز بین بارزانی با حضور دو معاون وی و نخست وزیر مصطفی الکاظمی در بغداد برگزار شد.

«بشیر حداد» معاون رئیس پارلمان عراق روز شنبه جزئیات سفر رئیس اقلیم کردستان، نچیروان بارزانی به پایتخت، بغداد را فاش کرد.

حداد گفت: مطابق اعلام رسانه های کردی، بارزانی با رئیس جمهوری، نخست وزیر، رئیس پارلمان و همچنین شماری دیگر از رهبران سیاسی دیدار خواهد کرد.

در همین حال، وبگاه «شفق نیوز»، به نقل از یک مقام رسمی نزدیک به دولت اقلیم با اعلام این خبر افزود که بارزانی و دو معاون وی شامل «شیخ جعفر شیخ مصطفی» و «مصطفی سید قادر» دیروز جمعه وارد بغداد پایتخت شدند.

این منبع افزود: هدف از این سفر، دیدار با رئیس جمهوری، نخست وزیر، رئیس پارلمان و شخصیت سیاسی عراق است تا در مورد آخرین تحولات اقلیم کردستان در پی بمباران مناطق مرزی از سوی ترکیه بحث و تبادل نظر شود.

همچنین در این سفر، در باره اختلاف ها و موضوع های برجسته میان اربیل و بغداد بحث و گفت و گو خواهد شد.

وزارت دفاع ترکیه امروز از هدف قرار دادن ۷۰۰ موضع مربوط به حزب کارگران کردستان ترکیه (پ ک ک ) در شمال عراق خبر داد و تاکید کرد که این اقدام ادامه خواهد داشت.

ترکیه دوشنبه و سه شنبه هفته گذشته دو عملیات «پنجه عقاب» و «پنجه ببر» با هدف سرکوبی پ ک ک در شمال عراق آغاز کرده است.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید