روغن نارگیل تقریباً همه کاره است و در مصارف متعددی از جمله پخت‌و‌پز، لوازم آرایشی و بهداشتی به عنوان یکی از کالاهای اساسی به کار می‌رود. یکی از مصارف روغن نارگیل مربوط به زیبایی است که در ادامه به معرفی و کاربردهای آن می‌پردازیم.

تقریباً هر خانواده هندی از این ماده جادویی در یک بطری کوچک نگه‌داری می‌کند و هر از گاهی از آن استفاده می‌کند. اگر از این روغن در خانه دارید، دیگر لازم نیست نگران تغییر فصول باشید. شما می‌توانید در هر زمان از روز و تحت هر نوع شرایط آب و هوایی، از آن استفاده کنید، زیرا این یک محصول زیبایی بسیار کاربردی و درجه یک است. این بدان معناست که، شما نیازی به مجموعه‌ای از محصولات و مواد آرایشی مختلف ندارید.

* قبل و بعد از اصلاح صورت می‌توانید از روغن نارگیل استفاده کنید. در شرایط قرنطینه مردم از رفتن به سالن‌های زیبایی و پیرایشگاه‌ها خودداری می‌کنند و در عوض سعی می‌کنند انواع مختلفی از راه‌های زیبایی را در خانه امتحان کنند. به این ترتیب، مهم است که بدانید چگونه می‌توانید فرایند زیبایی و بهداشت شخصی را تسهیل کنید. هنگامی که از موهای زائد صحبت می‌شود‌، تراشیدن و اصلاح گزینه‌ای آسان محسوب می‌شود. اما فقط استفاده کمی از روغن نارگیل چه قبل و چه بعد از آن می‌تواند باعث شگفتی برای پوستتان شود. این ماده دارای برخی از خاصیت مرطوب کننده است که می‌تواند باعث صاف شدن پوست شود.

* همچنین اعتقاد بر این است که روغن نارگیل برای حفظ بهداشت دهان و دندان کمک‌کننده است و شستن دهان با مقدار کمی روغن نارگیل یک روش ساده برای تمیز کردن باکتری‌های بد دهان است. می توانید روز خود را با استفاده از روغن نارگیل شروع کنید. برای این کار لازم است تنها از یک قاشق چایخوری روغن نارگیل استفاده کنید. حداقل 10 دقیقه دهان و دندان خود را با روغن نارگیل شستشو دهید و سپس با آب بشویید.

* علاوه براین، روغن نارگیل برای مو نیز عالی است. حداقل هفته‌ای دو بار از ریشه و پوست سر خود ماساژ داده و سپس موهای خود را با آب بشویید؛ این روش به تقویت و محکم شدن ریشه‌های موی سر شما کمک می‌کند. بخصوص اگر از ریزش مو رنج می‌برید، احتمالاً به دلیل از بین رفتن پروتئین‌های ریشه مو است. روغن نارگیل با تقویت دوباره پروتئین‌های ریشه موها به شما کمک می‌کند تا ریزش موی خود را کاهش و کنترل کنید. حداقل به مدت یک ساعت روغن نارگیل را قبل از شستشو ماساژ داده و سپس با شامپویی ملایم بشویید.

* در آخر اینکه روغن نارگیل برای صورت بسیار عالی است. می‌تواند پوست را مرطوب کند، به آن جلوه‌ای طبیعی بدهد، از چروک و پیری زودرس جلوگیری کند. می‌توانید درست بعد از خارج شدن از حمام، آن را روی صورت بمالید. از طرف دیگر، حتی می‌توانید از روغن نارگیل قبل از خواب برای صورت خود استفاده کنید. بنظر می‌رسد که روغن نارگیل تولید کلاژن را افزایش می‌دهد و این به پوست کمک می‌کند تا استحکام و کشش خود را حفظ کند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید