مواد مغذی موجود در هویج به نام فالکارینول به بهبود سلامتی روده بزرگ کمک می کند و خطر ابتلا به همه انواع سرطان از جمله سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد. همچنین

1. زخم ها

اگر زخمی دارید، یکی از مواردی که می تواند به سرعت بهبودی کمک کند، خوردن هویج بیشتر است. این به لطف ویتامین C و بتاکاروتن موجود در آن ها است. ویتامین C  برای سیستم ایمنی سالم ضروری است. همچنین باعث تولید کلاژن، یک عامل اصلی در بهبود و حفظ  سلامت پوست می شود.

از طرف دیگر  بتا کاروتن در کاهش التهاب شناخته شده و به تقویت روند بهبود کمک می کند. خوردن هویج یک راه عالی برای به دست آوردن این مزایا است، اما کار دیگری که می توانید انجام دهید این است که مقداری هویج را درون یک کمپرس رنده کنید و مستقیماً روی ناحیه زخمی بگذارید.

2. مواد مغذی

مواد مغذی موجود در هویج به نام فالکارینول به بهبود سلامتی روده بزرگ کمک می کند و خطر ابتلا به همه انواع سرطان از جمله سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد. همچنین

فیتوکمیکال ها یا گیاه مغذی آنتی اکسیدان هایی هستند که به نظر می رسد هنگام پخته شدن هویج تقویت می شوند. هرچه دوست دارید می توانید از آن ها بخورید و لذت ببرید.

3.  کاروتنوئیدها

گروه دیگری از آنتی اکسیدان ها یی که در هویج وجود دارند، کاروتنوئیدها نامیده می شوند. این مواد به تنظیم قند خون کمک می کنند و می توانند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهند.

4. فیبر

ما در حال حاضر می دانیم که فیبر برای هضم عالی است، اما این همه چیز نیست. فیبر نامحلول در جلوگیری از یبوست و انسداد روده فوق العاده است. خطر ابتلا به بواسیر یا سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد. از طرف دیگر فیبرهای محلول به LDL (کلسترول بد ) بدن متصل شده و به روند از بین بردن آن کمک می کنند، در نتیجه خطر لخته شدن خون و بیماری های قلبی را کاهش می دهند.

5.  چشم، مو، ناخن و پوست

هر چیزی که تاکنون در مورد آن ها صحبت کرده ایم می تواند ثابت کند، که هویج تا چه حد برای سلامتی کل بدن از جمله ناخن ها، پوست  مو و چشم ضروری است. فیتوکمیکال ها در ساختمان سلول های جدید به بدن کمک می کنند. این یک فرایندی طبیعی است که به طور خودکار در همه زمان ها اتفاق می افتد، اما کمبود تغذیه ای می تواند مانع رشد آن ها شود. سلول های جوان سالم البته برای ناخن ها و موهای قوی، بینایی خوب و پوست های درخشان ضروری هستند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید