۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
کد خبر: 51841612

نیکوس دندیاس، وزیر امور خارجه یونان پنج‌شنبه همین هفته برای بررسی مسائل منطقه‌ای به قاهره می‌رود.

خبرگزاری نووا ایتالیا این سخن را اینگونه تفسیر کرد که تعیین مرزهای دریایی میان مصر و یونان هنوز در دست تحقیق و بررسی است. یونان هفته گذشته پس از حدود چهار دهه مذاکراتی که اواخر دهه هفتاد میلادی آغاز شده بودند، توافقنامه‌ای را برای تعیین مرزهای دریایی با ایتالیا به امضا رساند.

به گزارش سلام نو؛ به نقل از ایسنا، یک مسوول عالی‌رتبه مصری اعلام کرد، وزیر خارجه یونان پنج‌شنبه همین هفته به قاهره سفر خواهد کرد.

خبرگزاری "نووا" ایتالیا به نقل از این مسوول عالی‌رتبه مصری گزارش داد، نیکوس دندیاس، وزیر امور خارجه یونان برای بررسی مسائل منطقه‌ای و در راس آن‌ها تعیین مرزهای دریایی پنج‌شنبه به قاهره سفر خواهد کرد.

به گفته این منبع، رئیس دستگاه دیپلماسی یونان در این سفر با سامح شکری، همتای مصری خود دیدار خواهد کرد و دو طرف جلسه‌ای برای گفت‌وگو درباره برخی مسائل منطقه‌ای مهم و مشترک و در راس آن‌ها بحران لیبی و تحولات منطقه مدیترانه شرقی خواهند داشت.

این مسوول عالی‌رتبه مصری که نخواست نامش فاش شود، احتمال اینکه در این دیدار توافقنامه‌ای برای تعیین مرزهای دریایی با یونان امضا شود بعید دانست و گفت: در این مذاکرات به موضوع تعیین مرزهای دریایی دو کشور پرداخته خواهد شد.

وی افزود: تعیین مرزهای دریایی روندی مستمر و ادامه‌دار است.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید