در پی حمله عناصر تروریستی بوکوحرام در شمال شرق نیجریه،‌ دست‌کم ۴۰غیرنظامی و ۲۰ نظامی کشته شدند.

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، منابع محلی در نیجریه روز یکشنبه گزارش دادند که در دو حمله جداگانه عناصر تروریستی بوکوحرام در شمال شرق نیجریه،‌ دست‌کم ۴۰غیرنظامی و ۲۰ نظامی کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از دو کارمند امور بشردوستانه و نیز منابع محلی در نیجریه،‌ عناصر تروریستی به دو منطقه خودمختار «مونگونو» و «نگانزای» در ایالیت بورنو حمله کردند که در اثر این دو حمله،‌ ۶۰ تن کشته و صدها تن دیگر زخمی شدند.

بنابر اعلام این منابع،‌ عناصر تروریستی با سلاح‌های سنگین به منطقه مونگونو که محل استقرار ارگان‌های غیردولتی است، حمله کردند. در اثر درگیری تروریست‌ها با نیروهای امنیتی،‌ ۲۰ نظامی کشته شدند.

تروریست‌ها همچنین دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل و مرکز پلیس را به آتش کشیدند و به اهالی منطقه هشدار دادند که از همکاری با نیروهای نظامی و سازمان‌های بین‌المللی خودداری کنند.

تقریبا همزمان با این حمله، عناصر تروریستی دیگری به منطقه نگانزای حمله کردند. تروریست‌های سوار بر موتورسیکلت و خودرو با حمله به غیرنظامیان، ۴۰ تن از آنان را کشتند.

حملات بوکوحرام و شاخه وابسته به آن در نیجریه تاکنون باعث کشته شدن هزاران نفر و آوارگی میلیون‌ها تن شده است.

این در حالی است که در حمله چند روز گذشته تروریست‌ها به منطقه گوبیو،‌ ۶۹ غیرنظامی جان خود را از دست دادند.

اعضای گروه تروریستی بوکوحرام با حمله به روستایی در ایالت بورنو واقع در شمال شرق نیجریه، ضمن سرقت احشام روستائیان، ۶۹ نفر را قتل عام کردند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید