الکساندر یویموف، سفیر سوریه در دمشق اعلام کرد روسیه، سوریه را تنها نمی‌گذارد و با هم با تروریسم اقتصادی مبارزه خواهند کرد.

به گزارش سلام نو، به نقل از ایرنا، سفیر سوریه در دمشق با اشاره به اینکه کشورش در مواقع دشوار سوریه را ترک نخواهد کرد، گفت: مسکو و دمشق توانسته‌اند بسیاری از دشواری‌ها را تحمل و بر بسیاری از مشکلات غلبه کنند، بنابر این می‌توانند با "تروریسم اقتصادی" نیز مقابله کنند.

پایگاه اطلاع رسانی "سوریه نیوز" روز شنبه به نقل از " الکساندر یویموف" نوشت: طرفداران سیاست تحریمها، اقدامات خود را عملی می‌دانند، اما واقعیت چیز دیگری است، زیرا روسیه در طول تاریخ هزار ساله خود تحریم‌هایی شدیدتر از تحریم‌های کنونی را تجربه کرده و سوریه نیز سالهاست که در برابر تروریسم مقاومت کرده، به همین دلیل نابودی دو کشور از طریق تروریسم اقتصادی غیرممکن است.

وی اضافه کرد: این تلاش‌ها شکست خواهد خورد، همانگونه که تلاش برای تحمیل اراده خارجی به سوریه با زور اسلحه، شکست خورد.

یویموف که نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه برای توسعه روابط با سوریه نیز هست، با بیان اینکه روابط مسکو و دمشق در حال توسعه است، به سفر "ولادیمیر پوتین" به پایتخت سوریه در ۷ ژانویه گذشته اشاره کرد و افزود: با این سفر توسعه روابط دو کشور شتاب بیشتری گرفت و نشاندهنده علاقه‌مندی روسیه برای توسعه روابط با سوریه در همه زمینه‌ها است، ضمن اینکه به همه دشمنان این پیام ارسال شد که روسیه قصد خروج از سوریه را ندارد و از رویکرد اصلی خود یعنی حمایت از مردم این کشور چشم پوشی نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه ما باید در مورد چالش‌های جدید پیش‌رو فکر کنیم، گفت: بسیاری از کشورها که خود را اخلاق‌مدار و علاقه‌مند به مسائل بشر دوستانه می‌دانند، به فراخوان دبیرکل سازمان ملل برای کاهش تحریمها با توجه به همه‌گیری "ویروس کرونا" گوش داده‌اند و حتی سریعا اعلام کردند که روش خود را اعلام می‌کنند، بنابر این در آینده فشار دشمنان افزایش خواهد یافت.

سفیر روسیه در دمشق بار دیگر حمایت کشورش از سوریه را اعلام کرد و افزود: ما سوریه را در این روزهای دشوار که طی سال‌ها در نبرد با دشمن مشترک موفق بوده، تنها نخواهیم گذاشت و همکاری خود را برای تکمیل همه مسائل به خصوص در زمینه دست‌یابی دولت این کشور به موفقیت برای آزادسازی تمام خاکش و اجرایی شدن کار کمیته قانون اساسی و سازندگی و بازگشت هزاران مهاجر به خانه‌هایشان را ادامه خواهیم داد.

یویموف تاکید کرد که حوادث روزمره جهان و سوریه نشان می‌دهد که روسیه و متحدانش در مسیر صحیح تاریخ ایستاده‌اند و این همان چیزی است که به تمرکز و مسئولیت بیشتری نیاز دارد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید