اصغر جهانگیر، رییس سابق سازمان زندان‌ها گفت: جمعیت زندانیان مهریه را از ۳۸۴۹ نفر به هزار و ۲۱۹ نفر رساندیم.

رییس سابق سازمان زندان‌ها گفت: در پیگیری سه ساله در خصوص محکومان مهریه جمعیت زندانیان مهریه را از ۳۸۴۹ نفر به هزار و ۲۱۹ نفر رساندیم.

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، اصغر جهانگیر در مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان زندان‌ها که صبح امروز با حضور محسنی اژه‌ای برگزار شد، گفت: یکی از مهمترین اقدامات ما کاهش جمعیت کیفری زندانها بود و در همین راستا دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری را تدوین کردیم.

وی با اشاره به بازرسی از زندان‌ها گفت: بازرسی سازمان زندان‌ها از زندان‌ها برای زندانیان بلاتکلیف بود، که در پی آن حدود ۱۵ هزار نفر آزاد و همچنین حدود ۷ هزار نفر تعیین تکلیف شدند. ما در تمامی استان‌ها گروه‌هایی برای این منظور اعزام کردیم که با شیوع بیماری کرونا متوقف شد.

رییس سابق سازمان زندان‌ها گفت: جلوگیری از حبس کوتاه مدت یکی دیگر از اقدامات ما بود و در این زمینه حدود ۴۷ هزار نفر زندانی شناسایی شدند.

وی ادامه داد: در پیگیری سه ساله در خصوص محکومان مهریه جمعیت زندانیان مهریه را از ۳۸۴۹ نفر به هزار و ۲۱۹ نفر در زندان رساندیم که این افراد نیز  اعسارشان ثابت نشده است و شاهد ۶۸ درصد کاهش در این زمینه بودیم. همچنین درخصوص محکومان مالی ۱۲ درصد کاهش داشتیم. درخصوص مرخصی پایان حبس محکومان ۶۰۳۴۷ نفر از این ظرفیت استفاده کرده اند. همچنین با پیگیری صورت گرفته در ماه عسل ۵۲ میلیارد تومان کمک جمع آوری و توانستیم ۵ هزار نفر را آزاد کنیم.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید