گروهی از اعضای اتحادیه‌های پلیس فرانسه با برگزاری تظاهراتی را نسبت به اظهارات وزیر کشور فرانسه درباره پلیس این کشور اعتراض کردند و خواستار دیدار با مکرون شدند.

به گزارش سلام نو از ایرنا، بسیاری از اتحادیه­‌های پلیس فرانسه صبح امروز (۱۲ ژوئن/۲۳ خرداد) در خیابان شانزلیزه پاریس در حرکتی اعتراض‌آمیز به سمت وزارت کشور حرکت کرده و خواستار دیدار با امانوئل مکرون رئیس جمهوری این کشور شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در پی اظهارات «کریستوف کاستانر» وزیر کشور فرانسه، اتحادیه­ های پلیس این کشور با برگزاری تظاهرات در خیابان شانزلیزه خواستار ملاقات با رئیس جمهوری این کشور شدند. در روزهای اخیر که بحث نژادپرستی پلیس به دنبال قتل جورج فلوید، شهروند سیاهپوست آمریکا به دست یک پلیس سفیدپوست، خشم و انزجار مردم و مقامات کشورهای مختلف جهان را بر انگیخته است؛ کاستانر روز دوشنبه در اظهاراتی تند اعلام کرده بود که کاسه صبر دولت نسبت به نژادپرستی در پلیس لبریز شده است. وی همچنین بسیاری از روش ­های بازجویی پلیس فرانسه را ممنوع اعلام کرد. به گزارش فرانس ۲۴، اظهارات و اقدامات وزیر کشور فرانسه نارضایتی بسیاری از اتحادیه­ های پلیس این کشور را به دنبال داشته است. در همین راستا بسیاری از این اتحادیه­ ها پیش تر در جلسه ­ای با دبیرکل پلیس ملی فرانسه نارضایتی خود را نسبت به این اظهارات بیان کرده بودند. «پاتریس ریبریو» دبیرکل هم افزایی افسران پلیس (CFE-CGC) از جمله افرادی بود که سخنان وزیر کشور فرانسه را به مشتی بر پیکره­  پلیس تشبیه کرد. «فیلیپ کپون» دبیرکل حافظان صلح نیز در لحنی مشابه با انتقاد از سخنان وزیر کشور فرانسه بیان کرد  دولت به بهانه­ تظاهرات جلیقه زردها، تظاهرات مردم پیرامون اصلاح قانون بازنشستگی، قرنطینه و ... محدودیت­ های زیادی در کار پلیس ایجاد کرده است. تظاهرات کنندگان صبح امروز، در نزدیکی وزارت کشور برای گرامیداشت همکاران زخمی یا کشته شده­ خود یک دقیقه سکوت و سرود ملی فرانسه را همخوانی کردند. به نوشته روزنامه لوموند، انتقادات پلیس فرانسه در حالی است که بارها معترضان در این کشور، قربانی برخوردهای خشونت آمیز پلیس این کشور شده اند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید