محسن موسوی زاده، نماینده استان خوزستان در شورای عالی استانها گفت: توقع داریم که اعضای ستاد ملی کرونا در خوزستان مستقر شوند.

به گزارش فارس، محسن موسوی زاده نماینده استان خوزستان در شورای عالی استانها صبح امروز در نطق پیش از دستور در سی و دومین اجلاس شورای عالی استانها گفت: ایجاد شورای شهر باعث ایجاد نظام عدم تمرکزی شده است.

وی ادامه داد: شورای شهر تک بعدی نبوده و وظایف متعددی در حوزه های مختلف دارد و در حفظ توسعه پایدار شهر و روستا نقش آفرینی ویژه ای دارد.

موسوی زاده گفت: ارزش و جایگاه شورا در کشور و برای مردم و مسوولان مشخص است اما متاسفانه مدیران دولتی رفتار مناسب و برخورد خوبی با اعضای شوراهای شهر ندارند.

وی افزود: چند سالی است که انتخابات شوراها با ریاست جمهوری همزمان برگزار می شود شاید این موضوع باعث صرفه جویی اقتصادی شود اما در حین شمارش آرا مشکلاتی به وجود می آید.

این عضو شورای عالی استانها گفت: طرح های معطل مانده یکی دیگر از مشکلاتی است که شوراها با آن دست و پنجه نرم می کنند. برای مثال لوایح متعددی در کمیسیون شوراهای مجلس مانده است.

وی افزود: بعد از گذشت ۲.۵ سال از عمر شورای پنجم در کشور هیچ کدام از اعضای شوراها در کمیسیون های مجلس دعوت نشده اند و این موضوع در شأن و جایگاه شوراها نیست.

موسوی زاده ادامه داد: ما توقع داریم یک نهادی تشکیل شود تا بتواند در زمان وقوع اختلاف میان شهرداری ها و شوراهای شهر میانجیگری کرده و مشکل را داوری کند تا مشکل هر چه سریعتر حل شود

نماینده مردم خوزستان در شورای عالی استانها گفت: در شش برنامه توسعه گذشته هیچ اصلی به مدیریت شهری و شوراهای شهر اختصاص نیافته است که توقع داریم در برنامه هفتم توسعه این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: بیش از یک ماه است ابتلا به کرونا در خوزستان جدی شده است و یک ماه است در این استان وضعیت قرمز اعلام شده است و توقع داریم یا اعضایی از ستاد کرونا در خوزستان مستقر شوند و یا اینکه برای این استان تصمیم گیری ویژه ای شود.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید