حتی خوشبخت ترین افراد به دلیل اتفاقاتی مانند شکست یک رابطه، فوت یک عضو خانواده یا حتی بدون هیچ دلیل مستعد غم و اندوه هستند. با این وجود، غم و اندوه عموماً به عنوان یک احساس عادی در نظر گرفته می شود که بسیاری از افراد سعی می کنند آن را کاهش دهند زیرا این امر با ضعف عاطفی مرتبط است.

اگرچه غم و اندوه نمی تواند یک چیز خوب باشد اما هرگز با افسردگی قابل مقایسه نیست. از آنجا که غم و اندوه، افسردگی موقتی است، اما یک احساس مداوم ناامیدی است که نیاز به معالجه فردی دارد. در اینجا به دلایل وجود داشتن غم که برای کوتاه مدت ممکن است، باعث سلامتی شود، اشاره شده است.

1. ایجاد بلوغ عاطفی

احساس غم و اندوه می تواند کمک کند تا از نظر عاطفی بالغ شوید. این می تواند به عنوان سپر در مقابله با حوادث غمناک آینده کمک کند. جامعه امروز در هنگام شروع غم و اندیشه بدون تفکر درمورد علت، شروع به مصرف داروها می کند. متخصصان بهداشت روان بر این عقیده اند که این داروها می توانند برتکامل انسان تأثیر بگذارند. غم و اندوه همچنین به ما کمک می کند تا از اشتباهات خود درس بگیریم.

2. مرور خاطرات

احساس مالیخولیایی در واقع به فرد کمک می کند تا چیزی را احساس کند. وضعیت مشابه شامل یک روز بارانی است که تنهاست، با مرور عکس های قدیمی یا موسیقی می تواند به بازگرداندن خاطرات روزهای خوش  کمک کند.

بازگشت به خاطرات می تواند به شما کمک کند احساس بهتری داشته باشید. علاوه بر این، از نظر علمی اثبات شده است که آهنگ های غمگین تسکین دهنده هستند.

3. جلب توجه بیشتر

وقتی احساس غم و اندوه باعث می شود، عزیزان و اطرافیانتان بتوانند به شما بیشتر بها بدهند یا حتی بدون درخواست به شما کمک می کنند. همچنین می توانید، نگرانی دیگران نسبت به میزان غم و اندوه خود را ارزیابی کنید.

4. آزاد کردن احساسات ناسالم

گریه ممکن است بد به نظر برسد، اما این در واقع همه استرس، عصبانیت و درد را رها می کند. گریه در واقع احساسات را تمیز می کند.  بنابراین به جای اینکه بغض خود را فرو ببرید، گریه کنید. اگر لازم بود این کار را پشت درب بسته یا جایی که کسی شما را نبیند انجام دهید.

5. کمک به یادگیری همدلی

به اشتراک گذاشتن یک داستان غم انگیز و احساس ناراحتی می تواند باعث تحریک عاطفی شود. این می تواند به فرد کمک کند تا بهبود یابد زیرا شما نیز با احساسات سر و کار دارید. این همدلی به کاهش آسیب‌ های روانی احتمالی کمک خواهد کرد.

6. افزایش خلاقیت

هنرمندانی که دوره های منفی زندگی را پشت سر گذاشتند، یکی از بزرگترین آلبوم های نقاشی و موسیقی را خلق کردند. این نوع افراد احتمالاً در این دوران بحرانی عاطفی بیشتر فکر می کنند.

مطالعه ای که بازخورد مثبت و منفی را در مورد مردم نشان می داد، نتیجه گرفت که افراد منفی کارهایی را انجام می دهند که رضایت بخش تر از بقیه می باشد. از این رو غم و اندوه توانایی توجه به جزئیات را افزایش می دهد. علاوه بر این، به ما انگیزه می دهد تا بیشتر تلاش کنیم.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید