دولت آلمان اعلام کرد محدودیت سفر شهروندان این کشور به بیش از ۱۶۰ کشور جهان تا ۳۱ آگوست تمدید می‌شود.

به گزارش سلام نو، به نقل از ایرنا، دولت آلمان با توجه به همه‌گیری کرونا، تصمیم دارد محدودیت سفر شهروندان این کشور به بیش از ۱۶۰ کشور جهان را تا ۱۰ شهریورماه امسال تمدید کند.

براساس این تصمیم که مورد تائید اکثریت قاطع کابینه «آنگلا مرکل» است محدودیت سفر آلمانی‌ها به این کشورها تا ۳۱ آگوست (۱۰ شهریور) تمدید می‌شود. هر چند امکان دارد در نشست امروز(چهارشنبه) کابینه، برخی از این کشورها استثنا شوند که در این زمینه میزان همه‌گیری بیماری، عملکرد سیستم بهداشتی و میزان قابل اعتماد بودن آن کشور برای سفر، تعیین کننده خواهد بود.

هفته گذشته دولت آلمان تصمیم گرفت هشدار سفر شهروندان خود به ۳۱ کشور اروپایی را لغو کند که در بین آنها ۲۶ کشور همپیمان آلمان در اتحادیه اروپا و نیز انگلیس خارج شده از اتحادیه قرار دارند.

همچنین آلمان اعلام کرده، در مورد سفر شهروندان خود به اسپانیا و نروژ به دلیل محدودیت‌های سفر اعمال شده از سوی دولت‌های این دو کشور در آینده تصمیم‌گیری می‌کند.

«هایکو ماس» وزیر امور خارجه در اواسط مارس (اواخر اسفند) پس از شیوع کورنا، هشدار مسافرتی را برای همه ۲۰۰ کشور در جهان صادر کرد. تاکنون این هشدار فقط در صورت خطر برای زندگی و جان شهروندان آلمانی، به عنوان نمونه در مناطق جنگی صادر شده بود.

در پی اعلام این هشدار، بیش از ۲۴۰ پرواز از ۶۲ کشور جهان به آلمان انجام شد. وزیر امور خارجه آلمان در این زمینه گفت: با اجرای برنامه بازگرداندن شهروندان به کشور، در مجموع ۲۴۰ هزار نفر موفق به بازگشت شده‌اند.

وی افزود: برای اجرای این طرح که پس از شیوع سریع کرونا در جهان کلید خورد، بیش از ۲ هزار کارمند وزارت امور خارجه آلمان همکاری کرده و در شیفت‌های شب و آخر هفته مشغول به کار بوده‌اند.

تاکنون بیش از ۱۸۶ هزار نفر در آلمان به ویروس کرونا مبتلا شده که از این تعداد نزدیک به ۹ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

۲۰۲۳

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید