۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸
کد خبر: 51394117

   برج ایفل و موزه لوور که به دلیل انتشار ویروس کرونا تعطیل بودند از ۲۵ ژوئن بار دیگر میزبان بازدیدکنندگان خواهند بود.

ایرنا نوشت: برج ایفل که به عنوان نماد کشور فرانسه شناخته می‌شود، با شیوع ویروس کرونا از روز ۱۳ مارس (۲۳ اسفند ۹۸) درهای خود را به روی گردشگران بست. حالا با گذشت سه ماه قرار است این پربازدیدترین بنای جهان بار دیگر پذیرای بازدیدکنندگان باشد.

براساس دستورالعمل‌های منتشر شده در وبسایت رسمی برج ایفل، استفاده از ماسک برای تمام بازدیدکنندگان بالای ۱۱ سال الزامی است و استفاده از آسانسور این بنا تا اطلاع ثانوی ممنوع است؛ برای کسب اطمینان از رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، بازدیدکنندگان برای بالا رفتن از پله‌ها از پایه شرقی و برای پایین آمدن از پله‌ها از پایه غربی این برج استفاده خواهند کرد.

در بخش دیگری از این دستورالعمل رسمی آمده است، بخش‌های عمومی برج ایفل روزانه ضدعفونی شده و با نصب علامت‌هایی بر کف این جاذبه گردشگری، فاصله فیزیکی مطلوب بین بازدیدکنندگان تعیین خواهد شد.

خبر گشایش برج ایفل به روی بازدیدکنندگان، همزمان با ورود پایتخت فرانسه به مرحله دوم بازگشایی‌های پساکرونا اعلام شد. کافه‌ها و رستوران‌های پاریس در هفته‌های اخیر فعالیت خود را از سر گرفتند. دیگر موزه‌ها و جاذبه‌های گردشگری این شهر نیز با رعایت تدابیر پیشگیرانه یا به طور کامل بازگشایی شده یا در مسیر آن قرار دارند. کاخ ورسای یکی از این موارد است که در روز ۶ ژوئن (۱۷ خرداد) موزه‌ها و باغ‌های خود را بازگشایی کرد. موزه لوور نیز از برنامه خود برای از سرگیری فعالیت‌ها از روز ۶ ژوئیه (۱۶ تیر) خبر داده است.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید