نتایج نظرسنجی ایسپا در مورد میزان دعواهای خشونت‌آمیز بین والدین و فرزندان تهرانی نشان می دهد که 85.6 درصد از شهروندان تهرانی میزان این خشنوت را کم و اصلا می دانند.

عکس تزیینی است

طی یکی از نظرسنجی‌های ایسپا، 85.6 درصد از شهروندان تهرانی اعلام کرده‌اند به میزان کمی دعوا و ضرب و شتم بین والدین و فرزندان در میان همسایگان و خویشاوندانشان صورت می‌گیرد و یا اصلا صورت نمی‌گیرد.

به گزارش ایسنا، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران( ایسپا) از شهروندان تهرانی این سوال را پرسیده است: «در بین همسایگان یا خویشاوندان شما تا چه حد دعواهای خشونت‌آمیز همراه با ضرب و شتم بین والدین با فرزندان صورت می‌گیرد؟»

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد،  ۸۵.۶ درصد از شهروندان به مقدار «کم و اصلا»، ۷ درصد «تاحدودی» و ۳.۳ درصد به مقدار «زیاد» اعلام کردند که دعوا و ضرب و شتم بین والدین و فرزندان در میان همسایگان و خویشاوندان صورت می گیرد. ۴.۱ درصد نیز به این سوال پاسخ ندادند.

جوانان (۱۸ تا ۲۹ سال) بیشتر از سایر گروه‌های سنی و افراد با تحصیلات دانشگاهی بیشتر از افرادی که تحصیلات دانشگاهی ندارند، اعلام کردند که دعوا و تنش بین والدین و فرزندان در میان همسایگان و خویشاوندانشان صورت می‌گیرد.

بنا بر اعلام ایسپا، این نظرسنجی با جامعه آماری شهروندان بالای ۱۸ سال ساکن در شهر تهران، اندازه نمونه ۱۰۳۳ و به شیوه مصاحبه تلفنی در تاریخ ۱۲ تا ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ توسط ایسپا به صورت خویش فرمایی اجرا شده است.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید