رضا عسگری  فرماندار زنجان اظهار کرد: حضور در مراسم ترحیم، عامل اصلی ابتلای زنجانی‌ها به کرونا است.

به گزارش سلام نو و به نقل از ایسنا، رضا عسگری اظهار کرد: بیماری کرونا و شیوع آن کاملا به رفتار مردم بستگی دارد و این در حالی است که برنامه‌ریزی‌های بسیاری برای مقابله با این بیماری در استان و در سطح کلان انجام شده و در حوزه درمان نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است، اما آن چیزی که سبب نگرانی در زنجان شده، بی‌تفاوتی مردم نسبت به برنامه‌ها و سیاست‌گذاری‌های فاصله‌گذاری اجتماعی است.

این مسئول ادامه داد: اگر مردم همراهی کرده و مراقبت لازم نسبت به مباحث بهداشتی داشته و رفتارشان در چارچوب سیاست‌گذاری‌های فاصله‌گذاری اجتماعی باشد، قطعا شرایط بهبود اتفاق می‌افتد. مردم نباید تصور کنند چون شرایط به حالت قبل برگشته پس بیماری نیز به پایان رسیده و باید سطح مراقبت‌های بهداشتی خود را در بالاترین حد، حفظ کنند.

وی با بیان اینکه بدون همکاری مردم موفقیتی در کنترل بیماری به وجود نخواهد آمد، افزود: استان‌هایی وجود داشت که از وضعیت زرد خارج شده و حال، علاوه‌بر وضعیت قرمز به مرحله پیک بیماری رسیده و این اتفاق‌ در استان‌های همجوار زنجان نیز رخ داده که نیاز به مراعات مردم دارد و رفت‌ و آمدها باید با احتیاط بیشتر باشد.

عسگری، تلاش برای افزایش آگاهی برای کاهش ترس و وحشت مردم برای مقابله با کرونا است و نه اینکه مردم مسائل بهداشتی را رعایت نکنند، تصریح کرد: متاسفانه در آرامستان، مردم بدون ملاحظه و امکانات حفاظتی برای مراسم ترحیم حضور دارند و تعداد بسیار زیادی تجمع می‌کنند و بسیاری از افراد آلوده در زنجان، به علت حضور در مراسم ترحیم است و این رفتار پرخطر باید کنترل و اصلاح شود.

فرماندار زنجان یادآور شد: تا زمانی که بیماری ریشه‌کن نشده همه باید کنترل و مراقبت‌های لازم را داشته باشند و از آنجایی که اولویت سلامت مردم است، اصنافی که اجازه فعالیت دارند، باید نکات بهداشتی را رعایت کنند تا علاوه‌بر حفظ سلامت مردم، جریمه نشوند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید