محمدرضا حیاتی مجری توانمند تلویزیون پس از 34 سال گویندگی، در هفته گذشته از کار خود برکنار و از رسانه ملی کنار گذاشته شد، ستاره سوزی و حذف هنرمند از رسانه ملی اتفاقی است که در سالهای اخیر بارها شاهد آن بوده ایم.<br/> 

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر : ممنوع الکاری و ستاره سوزی در تلویزیون و صدا و سیما بحث امروز و دیروز نیست و سالهاست که شاهد این قبیل از برخورد ها توسط مدیران سازمان صدا و سیما هستیم، تلویزیون به جای استفاده از مجری های توانمندی که به بهانه حضور در همین سازمان به شهرت رسیده اند و از جذابیت های فراوانی برای مخاطبین برخوردار هستند، اقدام به حذف آنها از صدا و سیما می کند.

محمدرضا حیاتی مجری توانمند اخبار، جدید ترین چهره ممنوع الکار تلویزیون است که طبیعتاً اولین نفر و آخرین نفری نخواهد بود که شاهد این گونه برخوردها از مدیران و مسئولین سازمان است، پیش از این نیز مجری های توانمندی نظیر: عادل فردوسی پور، فرزاد حسنی، سید جواد یحیوی، رضا رشیدپور، محمود شهریاری، آزاده نامداری، ژیلا صادقی و ... نیز به دلایل مختلفی از صحنه تلویزیون کنار گذاشته شدند.

محمد رضا حیاتی مجری 64 ساله تلویزیون و از گویندگان قدیمی بخش خبریِ سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران کار خود را از سال 1360 در رادیو آغاز کرد.

وی که در ۲ تیر ۱۳۹۴ در سن ۵۹ سالگی، خبر بازنشستگی خود را پس از ۳۴ سال گویندگی و خدمت در تلویزیون اعلام کرد، اما مجدد پس از آن با موافقت رئیس سازمان صدا و سیما شاهد ادامهٔ گویندگی و اجرای وی در بخش های خبری تلویزیونی بودیم، اما به یکباره در هفته گذشته با انتشار ویدئویی خبر ممنوع الکاری خود را رسانه ای کرد، وی در این ویدئو اعلام کرد که از سازمان تماسی در خصوص عدم تمایل به ادامه همکاری گرفته شده است.

گویا این تصمیم مدیران پس از ابراز علاقه این گوینده با سابقه تلویزیون به خواننده لس آنجلسی «ابراهیم حامدی» اتفاق افتاد و این پیام ابراز علاقه، درست همزمان با دعوای همسر ابراهیم حامدی و محسن چاووشی خواننده مطرح ایرانی رقم خورد، هر چند که محمدرضا حیاتی با انتشار ویدئویی از ماجرای دعوای همسر ابراهیم حامدی با محسن چاووشی ابراز بی اطلاعی کرده بود، اما همین حمایت و ابراز ارادت موجب شد تا طرفداران محسن چاووشی به صفحه مجازی این مجری پیشکسوت تلویزیون حمله کنند.

عادل فردوسی پور

عادل فردوسی پور دیگر مجری توانمند تلویزیون بود که پس از 20 سال اجرای برنامه نود در تاریخ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ و پس از بالا گرفتن شعله های اختلاف میان وی و علی فروغی مدیر جوان و تازه‌کار شبکه سه از تلویزیون کنار گذاشته شد، اما مدیر روابط عمومی شبکه سوم سیما دلیل حذف عادل فردوسی پور را این چنین برشمرد: با عنایت به رفتار غیر حرفه‌ای تهیه کننده و مجری برنامه نود عادل فردوسی پور در عدم پخش این برنامه بعد از بازی انگلیس-اسپانیا در دوشنبه گذشته و همچنین استمرار رفتار خارج از عرف ایشان در مصاحبه خلاف ابلاغ گروه ورزش ، برنامه مذکور پخش نخواهد شد.

عادل فردوسی پور سابقه اجرا و تهیه کنندگی برنامه های شاخص تلویزیونی نظیر: «فوتبال 120»، «90»، «لذت فوتبال»، «بیست‌چهارده»، «بیست‌هجده» و ... را در کارنامه خود دارد.

فرزاد حسنی

فرزاد حسنی هم یکی دیگر از مجری های توانمند تلویزیون بود که قدرت اجرایش زبانزد خاص و عام بود و هر برنامه با اجرای وی طبیعتاً یک تعداد طرفدار خاص خود را داشت، وی که یکبار به علت گفتگو تند و صراحت لهجه اش با سردار رادان، رییس پلیس وقت تهران در برنامه کوله پشتی از تلویزیون کنار گذاشته شده بود، اما مجدد با برنامه شب یلدا به تلویزیون بازگشت، اما حواشی اجرای وی در برنامه تلویزیونی «اکسیر» و طلاق جنجالی اش از آزاده نامداری موجب ممنوع الکاری وی در سازمان صدا و سیما شد.

فرزاد حسنی سابقه اجرای برنامه های شاخص تلویزیونی نظیر: «کوله پشتی»، «نیمرخ»، «جزر و مد»، «مژده بده»، «تحویل بهار»، «اکسیر» و ... را در کارنامه مجری گری خود دارد.

سید جواد یحیوی

سید جواد یحیوی دیگر مجری توانمند تلویزیون که سابقه اجرای برنامه های پر بیننده نظیر: «طعم آفتاب»، «رد پا» و … را در کارنامه اجرا خود داشت، پس از حمایت مستقیم از میرحسین موسوی در انتخابات سال 1388 و مصاحبه های تند علیه محمود احمدی نژاد، از صحنه اجرا کنار گذاشته شد و پس از چند سال ممنوع التصویری در حال حاضر بیشتر به کار بازیگری و اجرای بیرون سازمانی مشغول است.

آزاده نامداری

آزاده نامداری یکی از مجریان توانمند و جوان تلویزیون بود که همانند همسر سابقش فرزاد حسنی از قدرت بالا و جسارت خاصی در اجرا بهره می برد و در اندک سالهای فعالیت در سازمان صدا و سیما به خوبی توانسته بود نام خود را بر سر زبان ها بیاندازد، وی در یک برهه ای از زمان و پس از جدایی از فرزاد حسنی حضور کمرنگی در تلویزیون داشت، اما پس از ازدواج مجددش، همانند سابق به یکی از مجری های پر کار تلویزیون بدل شد و در اوایل مرداد ۱۳۹۶، انتشار تصاویر و ویدئو هایی از وی در کشور سوئیس، بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی داشت و موجب از صحنه کنار گذاشتن این مجری جوان صدا و سیما شد، این اتفاق درست زمانی افتاد که برنامه «خانمی که شما باشید» با اجرای وی به تازگی به پایان رسیده بود.

آزاده نامداری سابقه اجرای برنامه های شاخص تلویزیونی نظیر: «تازه‌ها»، «غیرمنتظره»، «شاخه طوبی»، «یک برش زندگی»، «خانومی که شما باشی» و ... را در کارنامه مجری گری خود دارد.

محمود شهریاری، احسان کرمی، مژده لواسانی، ژیلا صادقی، علی درستکار، محمدرضا شهیدی فر و ... دیگر مجریانی هستند که به دلایلی از تلویزیون کنار گذاشته شدند و همین امر موجب شد تا اجرای بسیاری از برنامه های تلویزیونی به بازیگران مطرح سینما و تلویزیون نظیر: مهران غفوریان، مهران مدیری، رامبد جوان، پژمان بازغی، سام درخشانی، محمدرضا گلزار و ...  سپرده شود.

همانطور که گفته شد طبیعتاً محمدرضا حیاتی آخرین عضو این مجموعه نخواهد بود، اما بهتر است در این اوضاع که رقبایی نظیر شبکه های ماهواره ای، شبکه های VOD، شبکه نمایش خانگی و ... در حال ربودن چرخ سبقت از سازمان صدا و سیما در جذب مخاطب هستند، مدیران رسانه ملی کمی صبوری پیشه کرده و به جای انتقام و حذف ستاره ها از صحنه تلویزیون که محصول خود همین سازمان صدا و سیما است، دست حمایت به سوی آنها دراز کرده و به پیشرفت خود و آنها کمک نماید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید