وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه پیش فروش‌ها تحویل داده خواهد شد و وضعیت تولید داخل روز به روز بهتر می‌شود، گفت: خودروسازان موظفند به تعهدات خود درباره خودروهایی که به صورت قطعی پیش فروش شده‌ است عمل کنند.

به گزارش سلام نو، «رضا رحمانی» امروز- دوشنبه- پس از حضور در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: خط تولید برخی خودروهای کم شمارگان که قطعات آنها وارداتی است پس از تحریم‌ها متوقف شد. البته تعداد این خودروها بسیار کم است اما برای حل این مشکل خودروسازان موظف شدند براساس اصل مشتری‌مداری محصولی جایگزین متناسب خودرو پیش فروش شده به مشتری تحویل دهند.

وی درباره تصمیم اتخاذ شده برای ساماندهی مشکلات موجود در بازار خودرو اعلام کرد: خودروسازان موظفند به تعهدات خود درباره خودروهایی که به صورت قطعی پیش فروش شده‌ است عمل کنند و تردیدی در این مطلب وجود ندارد.

رحمانی درباره برخی اخبار مبنی بر اینکه مردم می‌توانند با مراجعه به خودروسازان پول خود را دریافت کنند، بیان کرد: این مطلب درباره خودروهای کم شمارگان است و به خودروهای تولید داخل ربطی ندارد.

«پیش فروش‌ها تحویل داده خواهد شد و وضعیت تولید داخل روز به روز بهتر می‌شود».

وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآوری کرد: حداقل 80 درصد تولید خودروسازان برای عمل به تعهدات و 20 درصد دیگر نیز برای فروش نقدی در بازار است؛ اگر تعداد خودروهای پیش فروش شده‌ای که تاکنون به مشتریان تحویل داده نشده است زیاد باشد، سهم این خودروها برای فروش نقدی صفر می‌شود.

به گزارش ایرنا، سی ام دی ماه معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی از محورهای اصلی مورد نظر وزارت صنعت، تامین نقدینگی لازم برای تولید خودروست و در این زمینه دستکم چهار هزار میلیارد تومان به خودروسازی اختصاص می یابد.

«فرشاد مقیمی» افزود: صنعت خودرو سهم 25 درصدی در اقتصاد صنعتی کشور دارد و بیش از 110 هزار نفر در این صنعت و افزون بر 500 هزار نفر در صنوف مرتبط با آن مشغول به کارند.

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید