زمان مناسبی برای بچه دار شدن وجود ندارد. با این وجود، سن می تواند به شما در درک شرایط  بارداری موفق و نوع تربیت فرزندتان کمک کند. در اینجا گروه های سنی مختلف برای بارداری آورده شده و همچنین مزایا و مضرات بارداری در هریک از آنها  نیزذکر شده است.

زیر 20 سال

حاملگی نوجوانان کار درستی نیست. اگر در سنین جوانی باردار شدید و مطمئن نیستید که دوران بارداری را با موفقیت پشت سر می گذارنید، مهم است که همه جوانب مثبت و منفی را در نظر بگیرید.

خطرات سلامتی زیادی در ارتباط با داشتن یک کودک در سنین کم وجود دارد. مادران نوجوان همچنین ممکن است با مسائلی مانند فشار خون بالا و کم خونی روبرو شوند. از آنجا که بسیاری از نوجوانان نیز از نظر ذهنی آمادگی چنین مسئولیتی را ندارند، افسردگی پس از زایمان نیز شایع تر است.

20 سالگی

در 20 سالگی خطرات سلامتی بسیار کمتری وجود دارد، احتمال بسیار کمتری برای ابتلا به فشار خون بالا یا دیابت وجود دارد. بدن پس از آن نیز می تواند سریعتر بهبود یابد. با این حال، در سال های اخیر سنی که افراد از آنجا خارج می شوند، تا صاحب  شغل شده و آماده ازدواج شوند، افزایش یافته است.

یکی از مزیت های اصلی بارداری در جوانی این است که هر چه پدر و مادربزرگ و جوان تر باشند، راحت تر می توانند حمایت لازم را ارائه دهند. همچنین والدین در بیست سالگی انرژی بیشتری نسبت به سی و چهل سالگی دارند.

30 سالگی

دهه سی، اکنون زمانی است که بیشتر افراد فرزندان اول خود را به دنیا می آورند. در این زمان شما وقت داشته اید از جوانی خود لذت ببرید، تحصیل کنید و احتمالاً از نردبان شغلی بالا بروید. این می تواند به ثبات بیشتر و وابستگی کمتر به مادربزرگ ها نیز منجر شود.

خطرات سلامتی مرتبط با بارداری نیز بسیار پایین است و میزان باروری هنوز هم زیاد است. درد و افسردگی پس از زایمان نیز در این دوران شایع است.

بالای 40

بسیاری از افراد می ترسند که پس از رسیدن به چهل سالگی بچه دار شوند. احتمال بارداری هنگامی که به 35 سالگی می رسید کاهش می یابد و بیشتر زنان بین 45 تا 55 سال یائسه می شوند.

اگر در حال حاضر در چهل سالگی خود هستید، می توانید سعی کنید در شیوه زندگی خود تغییراتی ایجاد کنید. کاهش وزن، ترک سیگار، کاهش استرس و گرفتن یک تغذیه مناسب می تواند شانس بارداری را در دهه چهل افزایش دهد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید