جورج دبلیو بوش، رئیس جمهوری پیشین آمریکا اعلام کرد از دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حمایت نخواهد کرد.

به گزارش سلام نو، به نقل از ایرنا، روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد جورج دبلیو بوش (بوش پسر) رئیس جمهوری پیشین آمریکا و میت رامنی سناتور جمهوریخواه از دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ حمایت نخواهد کرد.

این روزنامه روز یکشنبه نوشت: جب بوش پسر دوم جورج هربرت واکر بوش (بوش پدر) رئیس جمهوری اسبق آمریکا و برادر کوچکتر جورج دبلیو بوش نیز گفته است که مطمئن نیست به ترامپ رای دهد. بوش پسر و جب بوش گفته اند مردم با طرز تفکر آنها آشنا هستند.

میت رامنی سناتور ایالت یوتا نیز گفته که از ترامپ در انتخابات آینده حمایت نخواهد کرد. سیندی مک کین همسر جان مک کین نیز تقریبا مطمئن است که از جو بایدن نامزد دموکرات حمایت خواهد کرد ولی نمی داند نظر مردم در این زمینه چه خواهد بود به ویژه این که یکی از پسرهای او امیدوار است در رقابت های ریاست جمهوری شرکت کند.

این گزارش افزود: رهبران سابق جمهوریخواه همچون روسای سابق کنگره از جمله پل رایان و جان بینر هنوز اعلام نکرده اند به چه کسی رای خواهند داد و برخی از جمهوریخواهانی که تاکنون از حمایت ترامپ خودداری کرده اند در حال بررسی احتمال حمایت آشکار از بایدن هستند.

رهبران نظامی بازنشسته که به طور معمول دیدگاه های سیاسی خود را علنی نمی کنند به شکل فزاینده از نقش رهبری ترامپ ابراز نارضایتی می کنند ولی مطمئن نیستند که از نامزد مخالف او حمایت کنند.

به گفته دموکرات های مطلع از برنامه کمپین بایدن، این نامزد انتخابات که علاقه مند به جلب حمایت هر دو حزب اصلی آمریکا است قصد دارد بعد از تقویت کامل جایگاه حزبی اش ائتلاف «جمهوریخواهان حامی بایدن» را تشکیل دهد.

ابراز مخالفت با ترامپ از سوی بخش هایی از تشکیلات جمهوریخواه و نظامی در روزهای اخیر و با درخواست های مکرر ترامپ درباره مهار معترضان و دستور دولت او برای پاکسازی خیابان های اطراف کاخ سفید تشدید شده است. نحوه عملکرد ترامپ باعث شده که برخی از رهبران قانع شوند که دیگر نمی توانند سکوت کنند.

انتقاد جیمز متیس وزیر دفاع سابق ترامپ و اظهارات هفته گذشته لیزامورکوسکی سناتور آمریکایی درباره این که برای رای دادن به رئیس جمهوری هم حزبی اش تلاش می کند باعث شده که تعدادی از مقام های آمریکا به موضوعی فکر کنند که از مدتها قبل از آن اجتناب کرده بودند: این که با صدای بلند بیان کنند ترامپ برای حفظ این کرسی مناسب نیست.

ویلیام مک راون دریادار بازنشسته ارتش آمریکا و مسئول حمله آمریکا به مقر اسامه بن لادن سرکرده سابق القاعده گفته است «پاییز امسال فرصتی است که کشور رئیس جمهوری جدید  جمهوریخواه، دموکرات یا مستقل داشته باشد. ترامپ نشان داده که شایستگی قرار داشتن در جایگاه فرمانده کل قوا را ندارد.

بوش بدون نام بردن از ترامپ، ما شاهد هستیم که ناسیونالیسم به بومی پرستی منحرف شده است و پوپایی که مهاجرت با خود به آمریکا آورده، فراموش شده است. قلدری و تعصب در زندگی عمومی مجوز وحشی گری را صادر می کند و تربیت اخلاقی کودکان ما را به خطر می اندازد.

اعتراضاتی که از بیش از ۱۰ روز پیش به دنبال قتل جورج فلوید شهروند سیاه پوست آمریکایی بدست پلیس سفیدپوست در شهرهای مختلف آمریکا آغاز شد با واکنش تهاجمی ترامپ مواجه است و اکنون جمهوریخواهان سنا نگران هستند که رای دهندگان مستقل با توجه به عملکرد ترامپ از این حزب رویگردان شوند و این امر باعث شود که این حزب اکثریت این حزب در سنا را به خطر بیندازد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید