مدیرعامل دفتر نظارت بر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل از ایمن بودن فرودگاه های کشور در مسائل آتش نشانی خبر داد.

به گزارش سلام نو، فرشید گلیج امروز (دوشنبه) در حاشیه‌ی برگزاری مانور امداد و نجات در فرودگاه شهیدهاشمی‌نژاد مشهد اظهار کرد: تجهیزات ایمنی آتش‌نشانی ما از پیشرفته‌ترین خودروهای ایمنی آتش‌نشانی که در دنیا وجود دارد، استفاده می‌کنند که شرکت فرودگاه‌ها این خودروهای پیشرفته را برای فرودگاه‌های بین‌المللی خریده است.

وی خاطرنشان کرد: سالانه، تقویم برگزاری تمرین دو سالانه‌ طرح  اضطراری که الزام سازمان هواپیمایی کشوری و بین‌المللی است را داریم که امسال برای ۱۷ فرودگاه برنامه‌ریزی شده و تا امروز یازدهمین تمرین دوسالانه‌ طرح اضطراری انجام شده است.

مدیرعامل دفتر نظارت بر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل افزود: نتیجه‌ هر تمرین این است که هنگام سانحه‌ واقعی بسیاری از خطاهایی که بدیهی و حرفه‌ای است را می‌توان پوشش داد و ما هماهنگی فرماندهی و ارتباطات را دنبال می‌کنیم.

گلیج عنوان کرد: بسیاری از سوانحی که در فرودگاه مشهد در سنوات قبل اتفاق افتاده، باعث شده روزبروز هماهنگی‌ها بیشتر و بهتر شود اما این طور نیست کلا ضعفی وجود نداشته باشد.

وی ابراز کرد: ارزیاب‌هایی از سازمان هواپیمایی کشور و شرکت فرودگاهها اینجا حضور دارند، تمام نقاط ضعف و قوت را بررسی می‌کنند و برای این فرودگاه و فرودگاه‌های بعدی دیکته می‌کنیم که اتفاق به خصوصی هنگام سانحه‌ واقعی برای مردم پیش نیاید.

مدیرعامل دفتر نظارت بر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اضافه کرد: برای اعلام دقیق نظرات در مورد این مانور باید نظرات ارزیاب‌های حاضر را دریافت کنیم و بعد از بررسی نتایج نهایی ۱۵ روز دیگر برای فرودگاه‌ها ارسال می‌شود تا اعلام کنند. به هر حال کلیت ماجرا این است که هر تمرینی خوب است و اگر این تمرین هر دو یا سه هفته تکرار شود مطمئنا تمام نیروها بهتر عمل خواهند کرد.

گلیج در خصوص برگزاری مانور بعدی گفت: مانور بعدی در فرودگاه بین‌المللی بندرعباس برگزار خواهد شد که فرایند این مانور برنامه‌ای ۹۰ روزه دارد و قرار است تا ۲۵ روز دیگر در بندرعباس برگزار ‌شود.

وی ادامه داد: فرودگاه‌ها تجهیزات امدادی را از یگان‌هایی که قانون برای آن‌ها تعریف کرده دریافت می‌کنند ولی در بحث امداد و نجات اولیه، ایمنی آتش‌نشانی ما حرف اول را می‌زند و حتی سازمان‌ها در خساراتی که اتفاق می‌افتد به ما کمک می‌کنند./ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید