شهروندان سوئیسی با پلاکاردهایی در دست در اعتراض به کشته شدن یک آمریکایی آفریقایی تبار به دست پلیس تظاهرات کردند.

به گزارش سلام نو، به نقل از ایرنا، صدها نفر از شهروندان زوریخ بزرگترین شهر سوئیس در اعتراض به کشته شدن یک آمریکایی آفریقایی تبار به دست پلیس آمریکا تظاهرات کردند.

معترضان با وجود منع اجتماعات به دلیل شیوع ویروس کرونا روز دوشنبه در خیابان های زوریخ جمع شدند.

آنها پلاکاردهایی را در دست داشتند که با اشاره به مرگ شهروند سیاه پوست ۴۶ ساله آمریکایی به دست پلیس سفیدپوست در شهر مینیاپولیس، روی آنها نوشته شده بود: «جان سیاه پوستان با ارزش است»، «سکوت خشونت است» و «وحشی گری پلیس متوقف شود».

خبرگزاری سوئیس گزارش داد: شاهدان عینی تعداد شرکت کنندگان در تظاهرات زوریخ را ۲ هزار نفر برآورد کردند در حالی که پلیس این تعداد را «چند صد نفر» اعلام کرده است.

روزنامه آلمانی زبان «نویه زورشر زایتونگ» سوئیس، گزارش داد: اعتراضات صلح آمیز بود و پلیس با ایستادن در کنار خیابان معترضان را دعوت به ترک محل می کرد.

تعداد معترضان آشکارا بیشتر از محدود شدن تجمعات به ۳۰۰ نفر بود که دولت از شنبه گذشته برای مهار همه گیری بیماری کووید-۱۹ وضع کرده است.

آخرین آمار شیوع کرونا در جهان نشان می دهد در سوئیس ۳۰,۸۷۱ به این ویروس مبتلا شده اند که از این تعداد ۱,۹۲۰ نفر جان باخته اند.

براساس گزارش خبرگزاری سوئیس، تظاهرات مشابهی با مشارکت ۳۰ نفر روز یکشنبه در ژنو برگزار شد که با مداخله نیروهای امنیتی جمعیت حاضر متفرق شدند.

پلیس سوئیس به دخالت با استفاده از مشت آهنین در اعتراضات ضد دولتی در چند شهر سوئیس متهم است که در چند هفته گذشته برگزار شده است.

در سوئیس ۳۵۲ مورد تبعیض نژادی در سال ۲۰۱۹میلادی ثبت شده است که بازتاب افزایش نژادپرستی و اقدامات گروه های راست افراطی در این کشور است.

ناآرامی‌ها آمریکا که به سرعت در سراسر این کشور گسترش یافته است، بعد از آن آغاز شد که یک افسر پلیس سفیدپوست در شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا با  قرار دادن زانوی خود بر گردن جورج فلوید سیاهپوست آمریکایی که مظنون به جعل بوده است، منجر به مرگ وی شد.

با انتشار فیلم این اقدام خشونت آمیز پلیس سفیدپوست موجی از خشم به ویژه در جامعه سیاهپوستان آمریکا پدید آمد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا این معترضان را اراذل و اوباش، تروریست داخلی، غارتگر، شورشی و چپ‌های تندرو توصیف و تلاش کرده اعتراضات نژادپرستی را به عنوان اقدامات خشونت‌آفرین قلمداد کند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید