دبیرکل اتحادیه عرب اظهار کرد: نیمی از جمعیت مهاجران، پناهنده ها و آوارگان را اعراب تشکیل می دهند.

به گزارش سلام نو ، ابوالغیظ در ادامه به بحران های کشورهای سومالی و یمن اشاره کرد و گفت: نباید حقیقت غم انگیزی که رژیم صهیونیستی هر روز با اقدامات ناعادلانه خود بر سر فلسطینیان می آورد، نادیده بگیریم.

وی با اشاره به این که بیش از نیمی از شهروندان کشورهای عربی به اینترنت متصل نیستند، تاکید کرد که رویارویی با پیامدهای پیشرفت فناوری باید در صدر اولویت های ما قرار گیرد.

دبیرکل اتحادیه عرب افزود: همچنان بیش از نیمی از صادرات کشورهای عربی را فرآورده های نفتی تشکیل می دهد و نیازمند تلاش بیشتر برای تنوع بخشیدن اقتصاد هستیم تا از تبعات نوسان قیمت انرژی در امان بمانیم.

وی همچنین با طرح سوالاتی درباره فراهم کردن غذا برای بیش از 360 میلیون عرب، حفاظت از منابع آبی اندک کشورهای عربی که کم تر از یک درصد از منابع آب های شیرین دنیا است، برنامه های همه جانبه کشورهای عربی در مواجهه با پدیده تغییرات آب و هوایی و همچنین موضوع پیشرفت تکنولوژی که شغل های سنتی را تهدید می کند، از کشورهایی عضو خواست به این سوالات پاسخ دهند.

چهارمین نشست اقتصادی، اجتماعی و توسعه ای اتحادیه عرب در حالی امروز در بیروت آغاز به کار کرد که بیشتر سران کشورهای عضو در این نشست حضور نیافته اند.

نشست اقتصادی پیشین این اتحادیه سال 2013 در ریاض برگزار شد.

'تمیم بن حمد' امیر قطر در کنار «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان به عنوان میزبان نشست، «محمد ولد عبد العزیز ولد اعلیه» رئیس جمهوری موریتانی به عنوان رئیس بعدی نشست اقتصادی، و «محمد عبدالله محمد» رئیس جمهوری سومالی تنها چهار مقام ارشد حاضر در نشست اقتصادی بیروت هستند.

بیشتر کشورهای عضو یا در سطح نخست وزیر یا وزیر خارجه در این نشست شرکت کرده اند.

اتحادیه عرب 22 عضو اصلی و 4 عضو ناظر دارد. عضویت سوریه در سال 2011 به حالت تعلیق درآمد.

به درازا کشیدن روند تشکیل دولت در لبنان، موضع این کشور در حمایت از سوریه، حاشیه های ایجاد شده درباره حضور لیبی و در ادامه منصرف شدن این کشور از شرکت در نشست و فشارهای آمریکا از جمله دلایل استقبال سرد بیشتر رهبران عرب از این اجلاس ارزیابی می شود./ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید