بی شک، درک این موضوع برایمان ممکن نیست که مادرمان با چه سختی هایی برای بزرگ کردن ما دست و پنجه نرم کرده است. انسان تنها زمانی دیگران را کامل درک می کند که خودش در همان موقعیت قرار بگیرد.

وقتی کودکی به دنیا می آید توجه همه به سمت او می رود و کسی آنچنان که باید و شاید به مادر اهمیت نمی دهد. روزی که خودمان مادر بشویم درک خواهیم کرد که مادر چه رنج هایی را برای بزرگ کردن ما متحمل شده است. رنج های مادر فقط به دوران زایمان و کودکی ما مربوط نمی شود، بلکه شامل تمام زمان هایی که دانشجو بودیم و امتحان داشتیم و زمان هایی که مریض بودیم می شود.

کاری که مادر برای فرزند انجام می دهد بی منت است، ولی این از وظیفه ما کم نمی کند که کارهای هر چند کوچک برای جبران زحمات مادر انجام دهیم. کارهای کوچکی هستند که با انجام آنها تفاوت های زیادی ایجاد می شود. ما کارهایی را در ادامه پیشنهاد می دهیم تا با آنها از مادرتان قدر دانی کنید.

به آنها پیشنهاد کمک بدهید

بیشتر مادران به ویژه کسانی که به تازگی مادر شده اند نیازمند کمک هستند. اغلب مادران از درخواست کمک اجتناب می کنند. مادران احساس گناه می کنند که از دیگران درخواست کمک کنند و از نظر روحی به هم می ریزند، بنابراین منتظر نمانید تا آنها به شما پیشنهاد کنند. درعوض، شما پیشنهاد کنید که از بچه هایشان تا چند ساعت (یا یک شب!) نگهداری می کنید. به این ترتیب آنها زمانی را برای استراحت به دست می آورند یا می توانید برای آنها غذا بپزید (یا در این دوران که با بحران کرونا روبه رو هستیم می توانید به برای آنها خرید کنید)

و همین کارها را در مورد حمایت از مادران با فرزندان بزرگتر نیز می توانید انجام دهید:

با او به پارک بروید و با گذراندن زمان با بچه هایشان برای او فرصت استراحت فراهم کنید. شاید شما درک نکنید، ولی این تلاشهای کوچک می تواند برای مادران تفاوت بزرگی ایجاد کند.

اشتراک عکس

برای مادرانی که در نزدیکی بچه ها یا نوه هایشان نیستند، عکس فرستادن راهی عالی برای ارتباط بین آنها با هم است. همیشه عکس های جدید را برای آنها ارسال کنید، مخصوصا، عکس هایی که از پیشرفت هایتان در عرصه های مختلف می گیرید.

برنامه زمانی مخصوص او تنظیم کنید

برای مادرتان یک برنامه تفریحی بچینید با او به یک پیاده روی کوتاه بروید یا یک فنجان قهوه را با او صرف کنید و واقعاً به حرف های او گوش دهید. روانشناسان می گویند: مادران شاید بیش از هر کسی برای گفتگو درباره احساسات خود نیاز دارند و می خواهند که از آنها سوال کنید. بدون اینکه درباره آنها قضاوت کنید به حرفایشان گوش دهید. چند لحظه همدردی، نگرانی و عشق، عمیق ترین هدیه ای است که می توانید به مادرتان بدهید.

امروزه و در همه دوران ها، زنان تمایل دارند که کارهای عاطفی و خانوادگی را برای خانواده های خود تحمل کنند  و این به ویژه در مورد مادرانی که اغلب نقش های بیشتری را بر عهده می گیرند، مانند معلمی در زمان بیماری کرونا ویروس، صادق است. بعلاوه، خصوصاً برای مادران با بچه های خردسال، بیرون رفتن از خانه می تواند سخت باشد و انجام این کار با یک دوست خوب که می توانید با او راحت و صادق باشید، بخش مهمی از سلامت روان است. از همه مهمتر، علم هم می گوید دوستی کلید سلامتی و شادی بادوام است.

بفهمید که مادرتان از چه چیزی لذت می برد

باید بدانید که او چگونه از ابراز عشق لذت می برد نه آنگونه که شما دوست دارید آن را ابراز کنید. قضیه عشق فقط مخصوص رابطه های رمانتیکی نیست این موضوع برای رابطه های غیر رمانتیکی نیز صادق است. کشف این موضوع که مادرتان چگونه از ابراز عشق لذت می برد کلید موفقیت در شاد کردن او است. ابراز علاقه به صورت های مختلف صورت می گیرد، مانند: هدیه معنی دار، کارتی دوست داشتنی یا پختن غذای مورد علاقه او.  با رفتن به دیدار و برآورده کردن نیازهایش به مادر احساس دوست داشته شدن بدهید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید